Spoštovani obiskovalci prireditev Festivala Ljubljana, če bi bil posamezni dogodek zaradi epidemije odpovedan, bomo vsem kupcem vstopnic povrnili kupnino.

 

Mednarodni muzikološki simpozij

OPERETA MED OBEMA SVETOVNIMA VOJNAMA – OB STOLETNICI ZAČETKA DELOVANJA OPERE SLOVENSKEGA NARODNEGA GLEDALIŠČA V MARIBORU

16. april - 18. april 2020
Viteška dvorana, Križanke
Brezplačen vstop

Pomembne informacije

Splošni pogoji: https://ljubljanafestival.si/o-nas/pomembne-informacije/

Vodja muzikološkega simpozija  Jernej Weiss
Odprto za javnost

Četrtek, 16. april

Ob 9.15
Pozdravna nagovora:
Simon Krečič (umetniški direktor Opere SNG Maribor)
Jernej Weiss (vodja muzikološkega simpozija)

Ob 9.30
Vabljeno predavanje:
Kevin Clarke (Amsterdam) Opereta kot varni prostor: 1855–2020

Ob 10.00
Vodja: Luba Kyyanovska
Peter Andraschke (Giessen): Schönbergov odnos do popularne glasbe: opereta, vokalna in instrumentalna glasba
Hartmut Krones (Dunaj): Boj skladateljev operet za priznanje in pravično nadomestilo za njihovo intelektualno lastnino
Helmut Loos (Leipzig): Erich Wolfgang Korngold – med zabavno in resno glasbo

Ob 11.30
Vodja: Hartmut Krones
Ingeborg Zechner (Salzburg): Opereta se sreča z zvočnim filmom: medijske perspektive filmske operete na začetku 30. let
Stefan SchmidlTimur Sijaric (Dunaj): Ambivalenca in transfiguracija: »dunajska trilogija« Willija Forsta in paradigme operete
Luba Kyyanovska (Lvov): Ukrajinska opereta v dvajsetih in tridesetih letih kot ogledalo družbeno-političnih procesov

Ob 14.30
Vodja: Kevin Clarke
Magdolna Jákfalvi (Budimpešta): Identitetni stroji: nacionalizem madžarskih operet med svetovnima vojnama
Daniel Molnár (Budimpešta): 288 metrov žameta, 16 parov čevljev, 12 rumenih cilindrov, 5 kadi … – Uprizarjanje produkcije »Hallo, Amerika« (1925) v Budimpeškem operetnem gledališču
Ryszard Daniel Golianek (Poznan): Nacionalni stereotipi in politična vprašanja v Poljski poroki (1937) Josepha Beera

Ob 16.00
Vodja: Magdolna Jákfalvi
Matthieu Guillot (Strasbourg): Opereta kot kulturni in zgodovinski simptom
Jacques Amblard (Aix–Marseille): Opereta v Marseillu (Francija) v tridesetih letih 20. stoletja: most k novi kulturni industriji. Primer Tina Rossija.
Vita Gruodyte (Vilnius): (Ne)resnost kulture

Petek, 17. april

Ob 9.00
Vodja: Stefan Schmidl
Michal Ščepán (Bratislava): Opereta na odru Slovaškega narodnega gledališča med letoma 1920 in 1939
Tatjana Marković (Dunaj): Sporna zabava: polemike o opereti v Beogradu, Kraljevini SHS/Jugoslaviji
Fatima Hadžić (Sarajevo): Opereta v Sarajevu med svetovnima vojnama

Ob 10.30
Vodja: Jernej Weiss
Primož Kuret (Ljubljana): Mahler in opereta
Henrik Neubauer (Ljubljana): Operetno dogajanje v Ljubljani med obema vojnama
Luisa Antoni (Trst): Opereta v Trstu in (mogoče) Gorici

Ob 14.00
Vodja: Darja Koter
Igor Grdina (Ljubljana): Zaprašene operete med rekonstrukcijo in novo interpretacijo
Borut Smrekar (Celje–Ljubljana): Marjan Kozina: Majda
Ana Kocjančič (Ljubljana): Scenografija operete na Slovenskem v luči zgodovinske avantgarde

Ob 15.30
Vodja: Borut Smrekar
Manica Špendal (Maribor): Različni pogledi na opereto in njeno recepcijo skozi čas v mariborskem gledališču
Jernej Weiss (Ljubljana–Maribor): Opereta med obema vojnama v Operi Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru
Darja Koter (Ljubljana): Operetne predstave v SNG Maribor med obema svetovnima vojnama v luči režijskih prijemov

Ob 17.00
Vodja: Tatjana Marković
Niall O’Loughlin (Loughborough): Opereta na razpotju: Planinska roža Radovana Gobca
Karmen Salmič Kovačič (Maribor): Po sledeh ozadja »mariborske operetne vojne« po drugi svetovni vojni in nadaljnja pot operete v SNG Maribor

Vstop prost!

Pomembne informacije

Splošni pogoji: https://ljubljanafestival.si/o-nas/pomembne-informacije/