Od 21. julija je nakup vstopnic za prireditve Festivala Ljubljana možen tudi z bonom BON21. Za unovčitev bona sta potrebna izpolnjen Obrazec o unovčitvi bona, ki ga lahko prenesete tukaj in fotokopija osebnega dokumenta. Oboje je možno urediti na blagajni Križank. Več informacij o tem, kdo je upravičen do bonov in kako jih unovčiti, najdete tukaj.

Mednarodni muzikološki simpozij

Opereta med obema svetovnima vojnama – Ob stoletnici začetka delovanja Opere Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru

15. april - 16. april 2021
Prenos na spletni strani Festivala Ljubljana
Brezplačen ogled

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Programska knjižica 35. Slovenskih glasbenih dnevov je na voljo tukaj.

Vodja muzikološkega simpozij:  Jernej Weiss
Odprto za javnost

Četrtek, 15. april

Ob 9.15
Pozdravna nagovora:
Simon Krečič (umetniški direktor Opere SNG Maribor)
Jernej Weiss (vodja muzikološkega simpozija)

Ob 9.30 – 10.00
Vabljeno predavanje:
Kevin Clarke (Amsterdam) Opereta kot varni prostor: 1855–2020

Ob 10.00 – 10.50
Vodja: Niall O’Loughlin
Hartmut Krones (Dunaj): Boj skladateljev operet za priznanje in pravično nadomestilo za njihovo intelektualno lastnino
Helmut Loos (Leipzig): Erich Wolfgang Korngold – med zabavno in resno glasbo

Ob 11.00 – 12.20
Vodja: Hartmut Krones
Ingeborg Zechner (Graz): Opereta se sreča z zvočnim filmom: medijske perspektive filmske operete na začetku 30. let
Stefan SchmidlTimur Sijaric (Dunaj): Ambivalenca in transfiguracija: »dunajska trilogija« Willija Forsta in paradigme operete
Luba Kyyanovska (Lvov): Ukrajinska opereta v dvajsetih in tridesetih letih kot ogledalo družbeno-političnih procesov

Ob 13.00 – 13.50
Vodja: Kevin Clarke
Daniel Molnár (Budimpešta): 288 metrov žameta, 16 parov čevljev, 12 rumenih cilindrov, 5 kadi … – Uprizarjanje produkcije »Hallo, Amerika« (1925) v Budimpeškem operetnem gledališču
Ryszard Daniel Golianek (Poznan): Nacionalni stereotipi in politična vprašanja v Poljski poroki (1937) Josepha Beera

Ob 14.00 – 15.15
Vodja: Timur Sijaric
Matthieu Guillot (Strasbourg): Opereta kot kulturni in zgodovinski simptom
Jacques Amblard (Aix–Marseille): Opereta v Marseillu (Francija) v tridesetih letih 20. stoletja: most k novi kulturni industriji. Primer Tina Rossija.
Vita Gruodyte (Vilnius): (Ne)resnost kulture

Petek, 16. april

Ob 9.00 – 10.15
Vodja: Helmut Loos
Michal Ščepán (Bratislava): Opereta na odru Slovaškega narodnega gledališča med letoma 1920 in 1939
Tatjana Marković (Dunaj): Sporna zabava: polemike o opereti v Beogradu, Kraljevini SHS/Jugoslaviji
Fatima Hadžić (Sarajevo): Opereta v Sarajevu med svetovnima vojnama

Ob 10.15-11.10
Vodja: Jernej Weiss
Henrik Neubauer (Ljubljana): Operetno dogajanje v Ljubljani med obema vojnama
Luisa Antoni (Trst): Opereta v Trstu in (mogoče) Gorici

Ob 11.10 – 12.00
Vodja: Darja Koter
Borut Smrekar (Celje–Ljubljana): Marjan Kozina: Majda
Ana Kocjančič (Ljubljana): Scenografija operete na Slovenskem v luči zgodovinske avantgarde

Ob 12.50 – 14.10
Vodja: Borut Smrekar
Manica Špendal (Maribor): Različni pogledi na opereto in njeno recepcijo skozi čas v mariborskem gledališču
Jernej Weiss (Ljubljana–Maribor): Opereta med obema vojnama v Operi Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru
Darja Koter (Ljubljana): Operetne predstave v SNG Maribor med obema svetovnima vojnama v luči režijskih prijemov

Ob 14.10 – 15.00
Vodja: Tatjana Marković
Niall O’Loughlin (Loughborough): Opereta na razpotju: Planinska roža Radovana Gobca
Karmen Salmič Kovačič (Maribor): Po sledeh ozadja »mariborske operetne vojne« po drugi svetovni vojni in nadaljnja pot operete v SNG Maribor

Pomembne informacije

Splošni pogoji