Člani kluba Festivala Ljubljana si lahko do 15. junija zagotovite vstopnice po predprodajni ceni. Če v klub Festivala Ljubljana še niste včlanjeni, lahko to storite na: https://ljubljanafestival.si/klub/
Režiser in skladatelj: Heiner Goebbels
Izvajalci: Mednarodni orkester Ljubljana
Dirigentka: Živa Ploj Peršuh
Heiner Goebbels, skladatelj in režiser, je eden najvznemirljivejših ustvarjalcev na področju sodobnega gledališča in glasbe našega časa. V širšem kontekstu sodobne umetnosti je ustvaril veliko del. Na Documenti X v Kasslu je sodeloval z glasbeno gledališko skico, imenovano Landscape with Man being killed by a snake (1997), produciral je zvočne instalacije Timeios in Fin de Soleil za Center Pompidou v Parizu (2000) in ustvaril performativno instalacijo Stifters Dinge, njegovo prvo gledališko delo brez izvajalcev ali glasbenikov (2007). Poleg tega je Heiner Goebbels od leta 1988 ustvarjal komorno glasbo za Ansambel Modern in Ensemble Intercontemporain, dvakrat pa je bil nominiran za nagrado Grammy, najprej leta 2001 in nato leta 2004. Je tudi avtor knjige Komposition als Inszenierung. (2002). V njegovem opusu so tudi opere in druga kompleksna glasbena dela.
Spodbuda za izvajanje skladbe Songs of wars I have seen (2007) je najprej misel skladatelja Heinerja Goebbelsa o zamisli in kreiranju te kompozicije na tekste Gertrude Stein, kakor jo je podal v enem izmed intervjujev: “(Gertrude Stein) v svoji knjigi govori kot sosedje o vseh in o vsem, ter to kombinira s svojimi osebnimi komentarji o hrani, psu, vremenu in s svojimi osebnimi političnimi pogledi o Američanih, Francozih, ujetnikih v Nemčiji. Če berete njeno knjigo, je najboljša stvar pri tem ta, da se v (kon)tekstu ni odločila za vas ali namesto vas, kaj je pomembno ali kaj ni.”
Goebbels želi v svojo kompozicijo prenesti hkratno prekrivanje različnih sklopov časa in perspektiv, zato jo dopolnjuje z glasbo iz Anglije 17. stoletja skladatelja Matthewa Lockeja.
Namesto, da bi tekst Steinove predstavili igralci ali pevci, Goebbels tega posreduje preko posameznih glasbenic. Posledično se tipična anonimnost igranja v večjem ansamblu razpusti.
“Še bolje, slišal sem drugačen Goebbelsov monument in znova domov odšel omamljen. Le upamo lahko, da bodo ta njegova dela prišla kmalu v New York.”
James R. Oestreich
NY Times (ZDA)
“Heiner Goebbels in njegove Pesmi o vojnah povezujejo različe medije in material: glasbo in gledališče, zapiske in tekste, glasbene vložke iz 17. stoletja (Matthew Locke) in tehno nianse 21. stoletja. Rdeča nit so vsekakor trpki teksti iz spominov Gertrude Stein iz leta 1945. Rezultat? Triumf.”
Geoff Brown
The Times (VB)
“Med sklopi del, ki jih je naročil Southbank Center za obeležje vnovičenga odprtja Royal Festival Hall pred dvema letoma, so bile Songs of wars I have seen Heinerja Goebbelsa daleč nad vsemi, zaradi izvirnosti in ganljivih fines v prepletanju besedila in glasbe s subtilnostjo ter gledališkim šarmom, kot to zmore le edinstveni Goebbels.”
Andrew Clements
The Guardian (VB)
“Vpliv te neznane mešanice je bil močan, glede na popolno tišino gledalcev in njihove raziskovalne pripombe tako Goebbelsu kot dirigentki Tali v seriji vprašanj in odgovorov po predstavi …”
“Resnično smo lahko srečni, da so te besede (Gertrude Stein) zaživele v močni postavitvi Goebbelsa in so jih izvedli glasbeniki Sarasote z veščo predanostjo. To je več kot le zahtevna sodobna glasba.”
Richard Storm
Herald Tribune (ZDA)
“Nenavadno tolažilna skladba o nemiru Bravo za Fringe(Arts) in še večje neskončno priznanje za Songs of wars I have seen – skladbo, ki počasi namiguje ter s pomanjkanjem politične agende upošteva vse občutke, ki jih ima posameznik o stari skrivnosti o tem, zakaj človeška rasa občasno drvi v samo-uničenje. ”
David Patrick Sterns
The Inquirer (US)