Spoštovani obiskovalci prireditev Festivala Ljubljana, če bo posamezni dogodek zaradi epidemije odpovedan, bomo vsem kupcem vstopnic povrnili kupnino. Zaradi menjave ponudnika prodaje vstopnic lahko prihaja do neskladja med lokacijo in datumom posamezne prireditve. Več informacij: https://ljubljanafestival.si/aktualne-informacije-in-vracilo-kupnine-vstopnic/

Gewandhaus Orkester Leipzig

1. januar 1970
Brezplačen vstop

Pomembne informacije

Splošni pogoji: https://ljubljanafestival.si/o-nas/pomembne-informacije/

Dirigent in kapelnik orkestra: Riccardo Chailly

Program

G. Mahler: Simfonija št. 9

Ta ansambel, ki ima večstoletno tradicijo, je nedvomno med najboljšimi na stari celini. Kritiki so sodelovanje med orkestri in dirigenti ocenili tako: »Če bi morali med nemškimi orkestri poiskati kombinacijo med ansamblom in dirigentom, ki se najbolj usidra v spomin, recimo med Berlinsko filharmonijo s Simonom Rattlom, Bavarskim radijskim orkestrom z Marissom Jansonsom in Gewandhaus s Chaillyjem, potem bi saški orkester nedvomno zmagal.« Izjemno laskava ocena, ki jo je kritik zapisal v The Timesu.
»Posebna zvočna barva, virtuozna prožnost in neverjetno veselje nad igranjem, ki so združeni z resnim odnosom do muziciranja – vse to so značilnosti Orkestra Gewandhaus, ki jih ni možno preslišati.« Zato se je naziv »znamka stoletja« leta 2009 zdel kar samoumeven.

Riccardo Chailly je pravkar slavil 60. rojstni dan. Od septembra 2005 je rojeni Milančan šef dirigent Orkestra Gewandhaus in v osmih letih je dal žlahtnemu ansamblu neizbrisen zvočni pečat. Prej je bil šef dirigent Orkestra Concertgebouw iz Amsterdama pa glavni gostujoči dirigent Londonskega filharmoničnega orkestra in šef dirigent Radijskega simfoničnega orkestra iz Berlina. Nedvomno je Riccardo Chailly eden najbolj cenjenih in iskanih svetovnih dirigentov.

Gustav Mahler je prijatelju, dirigentu Brunu Walterju, avgusta 1909 pisal: »Bil sem zelo priden in pravkar sem dokončal novo simfonijo. Delo, kolikor ga poznam, saj sem do zdaj pisal kot nor, in ko sem inštrumentiral zadnji stavek, sem prvega že pozabil, je kar dobra obogatitev moje male družine. Že dlje imam na jeziku, morda je najbližja Četrti (pa vendar popolnoma drugačna).« Zanimive pa so nekatere izjave, ki so jih o Mahlerjevi Deveti simfoniji izrekli pomembni dirigenti. Herbert von Karajan jo je imenoval glasba, ki prihaja z drugega sveta, iz večnosti; Otto Klemperer pa je menil, da je Deveta Mahlerjev največji dosežek.

Pomembne informacije

Splošni pogoji: https://ljubljanafestival.si/o-nas/pomembne-informacije/