H. Berlioz: FAUSTOVO POGUBLJENJE

Sophie Koch, mezzosopran
Charles Workman, tenor
John Relyea, basbariton
Ashley Riches, bariton
CHARLES DUTOIT, dirigent
Orkester in Zbor Slovenske filharmonije
Komorni zbor Ave
Komorni zbor Megaron
Mladinski zbor Glasbene matice Ljubljana

15. julij 2022
20.00
Cankarjev dom
49 €, 39 €, 29 €,19 €

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Opomba: Informacije se nanašajo na dogodek v preteklosti. Za najnovejše informacije preverite naš koledar.
  • Doktor Johannes Faust, v katerem je Wolfgang Goethe našel navdih za svojo stvaritev, je bil zdravnik, ki je študiral astrologijo in alkimijo, vključno s črno magijo, in je živel ter potoval po Nemčiji v 16. stoletju
  • Goethejeva zgodba o Faustu in Berliozova uglasbitev pripovedujeta, kako Mefisto, služabnik princa teme, sklene pakt s Faustom v zameno za njegovo dušo
  • Berlioz je odkril Goethejevega Fausta v prevodu Gérarda de Nervala iz leta 1828. V svojih spominih je zapisal: »Eden od najimenitnejših dogodkov v mojem življenju je bil globok vtis, ki ga je Goethejev Faust naredil name. Vdal sem se skušnjavi, da bi jih uglasbil. Svojo partituro sem sestavil z lahkoto, ki sem jo v drugih delih izkusil zelo redko.«
  • Po slabem sprejemu je Berlioz skladbo spremenil v glasbeno-dramsko delo, ki prestopa meje med simfonično in operno glasbo. Prvotnih osem prizorov je strukturiral v štiri dele, od katerih se vsak del začne z upanjem in konča z razočaranjem. Kljub začetnemu neuspehu je postalo Faustovo pogubljenje eno najbolj priljubljenih Berliozovih del konec 19. stoletja.

Zasedba:
Marjetica: Sophie Koch, mezzosopran
Faust: Charles Workman, tenor
Mefisto: John Relyea, basbariton
Brander: Ashley Riches, bariton

Dirigent: Charles Dutoit

Orkester & Zbor Slovenske filharmonije
Komorni zbor Ave
Komorni zbor Megaron
Mladinski zbor Glasbene matice Ljubljana

Ko se je pariško občinstvo v prvi polovici 19. stoletja navduševalo nad opernimi predstavami, je Francoz Hector Berlioz s svojstvenim pogledom na instrumentalno glasbeno umetnost veljal za posebneža – in hkrati vizionarja ter vzor prihodnjim generacijam skladateljev. Močno povečan izvajalski aparat, specifična obravnava orkestrskih glasbil, ki so jim skladatelji dotlej namenjali le malo pozornosti, širjenje obsega uveljavljenih form – vse to zaznamuje njegovo Faustovo pogubljenje, obsežno vokalno-instrumentalno delo o ceni človekove duše, ki sledi knjižni predlogi Johanna Wolfganga von Goetheja. Znamenita vojaška koračnica, nežni ljubezenski napevi, ekstatične himne in pivske pesmi bodo zazveneli v izvedbi združene zasedbe najboljših slovenskih zborov in Orkestra Slovenske filharmonije, dirigentsko palico pa bo vihtel eden najbolj cenjenih in občudovanih dirigentov, Charles Dutoit. V vlogi nedolžne Marjetice bo kot solistka nastopila priznana francoska mezzosopranistka Sophie Koch, iščočega Fausta bo upodobil tenorist Charles Workman, v vlogi zapeljivega Mefista bo karizmatični kanadski basbaritonist John Relyea, študenta Branderja pa bo upodobil angleški basbaritonist Ashley Riches.

Pomembne informacije

Splošni pogoji