Vse obiskovalce obveščamo, da so 4., 5. in 6. koncert Godalnega kvarteta Tartini, ki so bili predvideni 21. februarja, 28. marca in 11. aprila, zaradi bolezni prestavljeni na jesen. O točnih terminih vas bomo obvestili naknadno. V kolikor vam ti ne bodo ustrezali, ste upravičeni do vračila kupnine. Več informacij najdete tukaj.

GLASBENA KRITIKA – NEKOČ IN DANES

Mednarodni muzikološki simpozij

23. marec - 24. marec 2023
Dvorana Julija Betetta, Akademija za glasbo in Viteška dvorana Križank
Prost vstop

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Vodja muzikološkega simpozija: Jernej Weiss
Odprto za javnost

Sreda, 22. marec

18. 30, Dvorana Slavka Osterca, Slovenska filharmonija

LJILJANA DUBLJEVIĆ-VOJKIĆ: ANITA MEZE
Slovenski glasbeni dnevi v poklon zasl. prof. dr. Primožu Kuretu (1935–2022)
Pogovor in predstavitev knjige
Prevod: Primož Kuret
Moderira: Darja Koter
Gostje: Tina Bohak Adam, Slavko Savinšek


Četrtek, 23. marec

8. 30, Dvorana Julija Betetta, Akademija za glasbo
Pozdravna nagovora:
Karolina Šantl Zupan (Prodekanja za znanstveno in raziskovalno umetniško dejavnost)
Jernej Weiss (Vodja muzikološkega simpozija)

8.45–10.00, Dvorana Julija Betetta, Akademija za glasbo
Vabljeni predavanji:
Alex Ross (New York): Kritika klasične glasbe: ameriška perspektiva (video)
Susanne Kogler (Gradec): Inovacije, umetnost, družba in življenje: Razmišljanja o preteklosti, sedanjosti in prihodnosti glasbene kritike

11.00–11.50, Viteška dvorana Križank
Vodja: Helmut Loos
Hartmut Krones (Dunaj): Hugo Wolf kot glasbeni kritik v “prepirljivem” Dunaju osemdesetih let 19. stoletja
Bianca Schumann (Dunaj): “Katoliška” programska glasba? Osredotočenost dunajskega tiska na religioznost Franza Liszta (1855–1900) (video)

11.50–12.40, Viteška dvorana Križank
Vodja: Luba Kyanovska
Helmut Loos (Leipzig): Glasba napredka in prihodnosti. O izvoru silovitega tiskovnega spora v drugi polovici 19. stoletja
Stefan Keym (Leipzig): Primerjava umetniških in političnih vidikov glasbene kritike – o obravnavi “tujih” orkestrskih del v leipziškem glasbenem časopisju 19. stoletja

14.30–15.45, Viteška dvorana Križank
Vodja: Susanne Kogler
Lucija Konfic (Zagreb): Glasba v karlovškem tisku 19. stoletja
Ivana Perković / Andjelka Zečević (Beograd): Duhovni koncerti med letoma 1918 in 1941 skozi oči srbske glasbene kritike: kako lahko analiza NLP razširi naš muzikološki diskurz?

15.45–16.35, Viteška dvorana Križank
Vodja: Wolfgang Marx
Viktor Velek (Ostrava): Emil Břetislav Lvovský ali kdo je bil najostrejši živeči kritik, ki je kritiziral glasbo Antonína Dvořáka? (video)
Niall O‘Loughlin (Loughborough): Glasbena kritika s pozitivnim namenom: William Glock in promocija treh skladateljev

16.50–17.40, Viteška dvorana Križank
Vodja: Stefan Keym
Wolfgang Marx (Dublin): Irski glasbeni kritiki pred digitalno revolucijo in po njej
Luba Kyanovska (Lvov): Glasbeno novinarstvo v primerjavi z glasbeno kritiko v današnjem času: med preživetjem in razvojem?


Petek, 24. marec

9.00–10.00, Viteška dvorana Križank
Vodja: Jernej Weiss
Darja Koter (Ljubljana): Lucijan Marija Škerjanc – kritik časopisa Jutro od leta 1927 do 1942

10.15–11.10, Viteška dvorana Križank
Vodja: Luisa Antoni
Jernej Weiss (Ljubljana–Maribor): “Kritika kritike”: Poizkus določitve “ustreznejših” družbeno-političnih smernic v glasbeni kritiki po drugi svetovni vojni na Slovenskem
Tjaša Ribizel Popič (Ljubljana): Simfonične matineje Glasbene mladine Slovenije 1970–1991
Borut Smrekar (Celje): Kaj se dogaja z glasbeno kritiko?

11.30–12.30, Viteška dvorana Križank
Vodja: Tjaša Ribizel Popič
Okrogla miza: Kritika umetnostne glasbe v Sloveniji: danes, jutri

15.00–16.30, Viteška dvorana Križank
Vodja: Leon Stefanija
Okrogla miza in predstavitev novih monografskih publikacij: Zakaj ženske v glasbi?
Gostje: Alma Bejtullahu, Iva Nenić, Lana Pačuka Šehović, Jelka Vukobratović, Mojca Piškor, Elfriede Reissig

16.30, Viteška dvorana Križank
Vodja: Tina Berk
Predstavitev monografije ob 70. obletnici Festivala Ljubljana (1953–2022)

Pomembne informacije

Splošni pogoji