EVA PETRIČ: ŠABLONIRANJE – SPOMIN NA JUTRI (PERFORMANS) IN ORAKELJ (VEČMEDIJSKA IMERZIVNA INSTALACIJA)

17. avgust - 1. september 2022
Križevniška cerkev, Križanke
Prost vstop
  Ogled video posnetka

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Delovni čas razstave:

Ponedeljekpetek:
12.00zaključka prvega odmora prireditve v Križankah (17., 19., 23., 24., 25., 29., 30. in 31. 8.)
10.0016.00 (ko ni prireditve v Križankah)

V sredo, 31. 8., bo razstava izjemoma zaprta od 19.00 do 21.00; ogled bo torej možen od 12.00 do 19.00 in od 21.00 do konca prvega odmora prireditve v Križankah.

Križevniška cerkev v Ljubljani bo v drugi polovici avgusta 2022 prizorišče transmedijske imerzivne instalacije Eve Petrič Orakelj in performansa Šabloniranje – spomin na jutri. Performans in instalacija reflektirata umetničino dojemanje sedanjosti in prihodnosti sveta in človeštva, ki se po njenem instinktu približuje točki “emocionalne singularnosti” – točki, po kateri nič več ne bo tako, kot je in je bilo.
“Svet – naš planet in naš dom, naše življenje – je v preobratu: hitro se spreminja in vse hitreje v sedanjem stanju odmira. Ne spreminja se samo podnebje, ampak se spreminjamo tudi ljudje. Silnice, ki dominirajo naše življenje, nas vzgajajo v robote. Postajamo roboti, delujoči po programih, ki jih ne snuje več samo narava. Kakšen program si bomo zasnovali? Kakšno svetlobo bomo izbrali? Si jo bomo izbrali sami?” sprašuje Eva Petrič.
“Verjetno je še čas, da smo aktivni soustvarjalci programov, ki nas bodo kmalu definirali. Morda je še čas, da jih definiramo mi, in ne oni nas,” sporočata performans in instalacija umetnice Eve Petrič.

Eva Petrič, na Dunaju, v New Yorku in Ljubljani delujoča transmedijska umetnica, se je najprej predstavila s kreativno uporabo fotografije, s katero je raziskovala jezik senc in naš obstoj na efemerni ravni (primer je njena stalna instalacija Rubikova kocka recikliranih senc&e@mocij v Ljubljani). Njena motivacija za ustvarjanje prostorov na različnih ravneh, ki jih opredeljuje vzdušje, jo vodi k uporabi transmedijskega pristopa v svoji umetnosti. Rezultat je več kot 30 velikih prostorsko specifičnih instalacij na osnovi asemblažev najdenih in recikliranih čipk, prepletenih z videom, zvokom, performansom in gibanjem, ki so bili razstavljeni na različnih, večinoma javnih prostorih po svetu, od muzejskih do sakralnih, od podzemlja do nizkozemeljske orbite. Leta 2016 je bila z dvema velikima instalacijama kot prva umetnica iz Slovenije predstavljena v znameniti dunajski katedrali svetega Štefana, kot prva slovenska umetnica je bila vključena tudi v največji letni umetniški projekt v javnem prostoru New Yorka Sing for Hope. Leta 2018 je njena instalacija One World – A World for All v avli Generalne skupščine OZN v New Yorku opozarjala na stanje okolja, njeno delo Kolektivno srce pa je bilo leta 2019 osrednje delo razstave Value of Sanctuary v katedrali sv. Janeza Božanskega v New Yorku, prostorninsko tretji največji katedrali na svetu. Trenutno sta dva njena mini objekta del testiranja kolekcije Moon Gallery, “idej, vrednih, da jih pošljemo v vesolje”, na Mednarodni vesoljski postaji. Njena dela so bila prikazana na 70 samostojnih in več kot 115 skupinskih razstavah v Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji in Afriki.
Za transmedijski projekt Eden, Transplanted je leta 2017 prejela nagrado za najboljši umetniški performans na festivalu United Solo v New Yorku, leta 2019 pa je bil ta projekt ob desetletnici festivala izpostavljen s priznanjem Best of Ten Years. Leta 2017 je prejela veliko nagrado 6. Mednarodnega festivala likovnih umetnosti v Kranju  in priznanja Red Carpet Tribute Award 2017 na Dunaju. Leta 2016 je v Parizu prejela srebrno medaljo za fotografijo SNBA, priznanje 5. Mednarodnega festivala likovnih umetnosti v Kranju in bila med petimi nagrajenci dežele Salzburg za plakatne stebre . Izbrana je bila za umetnico EGU 2015. Leta 2012 je prejela nagrado K3 filmskega festivala v Ljubljani, Beljaku in Vidmu. Leta 2011 je prejela priznanje Pfann Ohmann na Dunaju, leta 2010 pa je bila dobitnica štipendije švicarske fundacije Vordemberge-Gildewart.
Leta 2005 je diplomirala iz psihologije in vizualne umetnosti na univerzi Webster na Dunaju in leta 2010 magistrirala iz novih medijev na Transart Institute New York/Berlin/Danube University Krems. Predstavlja jo Galerie Mourlot v New Yorku.

Pomembne informacije

Splošni pogoji