Program:
F. Mendelssohn – Bartholdy: Godalni oktet v Es-duru, Op. 20
N. Šenk: To see a World in a Grain of Sand…*
***
G. Enescu: Godalni oktet, Op. 7
*slovenska praizvedba
Godalni oktet je bil v 19. stoletju ob veliko bolj razširjenem in uveljavljenem godalnem kvartetu porajajoč se žanr komorne glasbe, po katerem so kasneje skladatelji pogosteje posegali. Eden prvih je mladostniški Godalni oktet v Es-duru, op. 20, nemškega skladatelja, dirigenta (vrsto let je vodil leipziški orkester Gewandhaus) in ustanovitelja današnjega konservatorija v Leipzigu, Felixa Mendelssohna-Bartholdyja. Tudi skladatelj in violinist George Enescu, utemeljitelj romunske nacionalne glasbe, je za enako zasedbo leta 1900 zasnoval Godalni oktet, op. 7, ki z Oktetom v F-duru, op. 17, Danca Nielsa Gada velja za eno najboljših del te komorne zvrsti po prvem Oktetu na sporedu tokratnega koncerta. Delo 19-letnega Enescuja, ki v osnovi še vedno korenini v romantični tradiciji, a je v njem že moč slišati skladateljev osebni glasbeni jezik, bo v Sloveniji zazvenelo prvič, prav tako pa tudi maja letos na festivalu sodobne glasbe v Wittnu premierno izvedeno delo sodobne slovenske skladateljice Nine Šenk, ki je svojo novo skladbo za godalni kvartet naslovila z besedami angleškega pesnika Williama Blaka o smislu in bistvu življenja, skritih v vsakdanjih stvareh.