Pomembne informacije
Vitor Fernandes, klarinet
Jelena Boljubaš, klavir
Program:
E. Chausson: Andante in Allegro
B. Mantovani: Hrošč
C. Debussy: Prva rapsodija
L. Bassi: Fantazija na teme iz Verdijevega Rigoletta
***
Sara Čano, violončelo
Jelena Boljubaš, klavir
Program:
G. Cassadó: Intermezzo – Danza Finale iz Suite za solo violončelo
F. Chopin-A. Glazunov: Etuda št. 6 op. 25
R. Ščedrin: Quadrille iz opere Ne samo ljubezen
F. Chopin: Briljantna poloneza v C-duru, op. 3
Pri svojih 22 letih Portugalec Vitor Fernandes že slovi kot eden najboljših klarinetistov mlajše generacije. Aprila 2017 je zmagal na prestižnem Mednarodnem tekmovanju klarinetistov v Gentu v Belgiji. Kot solist je nastopil v več evropskih državah in tudi v Združenih državah Amerike. Čeprav ne izhaja iz glasbene družine, je že pri šestih letih začel igrati v pihalnem orkestru domačega kraja. Po dveh mesecih igranja trobente je glasbilo zamenjal za klarinet in se vanj takoj zaljubil. Doštudiral je na Visoki šoli za glasbo in uprizoritvene umetnosti (ESMAE) v Portu v razredu Nuna Pinta. Izpopolnjeval se je na mojstrskih tečajih pri Antoniu Saioteu, Florentu Héauju in Michelu Arrignonu. Trenutno je na podiplomskem študiju na Visoki šoli za glasbo (HEM) v Ženevi pri Romainu Guyotu, ki je o Fernandesu zapisal, da njegova velika občutljivost, muzikalna globina, eleganca in prefinjenost v kombinaciji s popolno kontrolo zvoka, diha in tehnike nimajo primere.
Sedemnajstletna Sara Čano iz Ljubljane se je violončelo začela učiti s šestimi leti pri svoji mami Aleksandri Čano Muharemović, zdaj končuje ljubljanski Glasbeni konservatorij v razredu Miloša Mlejnika. Izpopolnjevala se je na mojstrskih tečajih pri Thorleifu Thedeenu, na beograjskem Cello festu pri Denisu Šapovalovu in Draganu Djordjeviću, Poletni akademiji (SOAK) Mozarteum pri Clemensu Hagnu, 17. glasbenem taboru Trenta pod mentorstvom Roberta Nagya; sledil je nastop v slovitem dunajskem Musikvereinu. Je prejemnica najvišjih nagrad in priznanj na številnih mednarodnih tekmovanjih: J. J. F. Dotzauer v Dresdnu (Nemčija), A. Janigro v Poreču (Hrvaška), v Usti nad Orlici (Češka), David Popper v Varpaloti (Madžarska), v Lieznu (Avstrija). Med zadnjimi je v konkurenci 46 povabljenih violončelistov iz približno petnajstih držav osvojila nagrado z nazivom lavreatinja tekmovanja Čajkovski za mlade glasbenike. Na 44. državnem tekmovanju TEMSIG je osvojila prvo nagrado in vseh sto točk. Visoke tekmovalne rezultate si je priigrala tudi v duu z violinistom Nikolom Pajanovićem, s katerim sta osvojila pokal Paolo Spincich na 9. mednarodnem tekmovanju Ars nova v Trstu, prejela absolutno prvo nagrado na 1. mednarodnem tekmovanju G. Tartini v Piranu in tretjo nagrado na tekmovanju Ohridski biser v Ohridu.
Pianistka Jelena Boljubaš je leta 1995 diplomirala na Državnem konservatoriju v Kijevu, kjer je nato delovala v tamkajšnji državni operi. Od leta 1997 deluje v Sloveniji, sprva kot korepetitorka v Operi SNG Maribor in od leta 1999 v SNG Opera Ljubljana. Od leta 2016 je zaposlena kot korepetitorka na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana. Sodelovala je pri pripravah številnih opernih projektov. Koncertirala je med drugim z Orkestrom Slovenske filharmonije, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, zborom Consortium Musicum, Akademskim pevskim zborom Tone Tomšič ter s pevci, kot so Ana Pusar Jerič, Juan Vasle, Marko Kobal, Slavko Savinšek, Marcos Fink idr. Redno poustvarja samospevno literaturo; leta 2005 je z Markom Kobalom posnela zgoščenko s slovenskimi samospevi.