Program:
Frédéric Chopin:
Preludij v c-molu, op. 28, št. 20
Fantazija – Impromptu, op. 66
Uspavanka v Des-duru, op. 57
4 mazurke, op. 24
Nokturno št. 21 v c-molu, op. posth
Nokturno št. 20 v cis-molu, op. posth
Balada št. 1 v g-molu, op. 23
***
Franz Liszt:
Madžarska rapsodija št. 3 v B-duru, S. 244/3
Madžarska rapsodija št. 6 v Des-duru, S. 244/6
Fontane vile d’Este iz zbirke Leta romanja III, S. 163/4
Sposalizio iz zbirke Leta romanja II, S. 161/1
Mefistov valček št. 1 v A-duru, S. 514
Madžarski pianist Tamás Érdi je na začetku svoje glasbene poti študiral pod vodstvom Erike Becht, izumiteljice edinstvene metode, ki omogoča učenje in igranje brez partiture. Izpopolnjeval se je na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti na Dunaju in na Kraljevem konservatoriju za glasbo v Torontu. Na tekmovanjih je osvojil nagrade Gundel, Junior Prima in Prima Primissima, prejel pa je tudi viteški križ madžarskega reda za zasluge. Udejstvuje se kot umetniški direktor letnega festivala klasične glasbe na prostem ob Blatnem jezeru. Kot pianist se osredotoča na romantičen repertoar, v katerem ključno mesto zasedata Frédéric Chopin in Franz Liszt, katerih dinamični opus bo predstavil na recitalu v Križevniški cerkvi. Chopin je stare forme, kot so preludij, fantazija, mazurka in nokturno, edinstveno preoblikoval, medtem ko je v primeru balade izumil povsem nov glasbeni žanr. Njegovo rahločutno in poglobljeno poznavanje zmožnosti klavirja je bilo dotlej brez primere. Šele po njegovi smrti pa je Liszt zares zablestel kot skladatelj. Njegova originalnost ni temeljila na invenciji melodije, harmonije, kontrapunkta in ritma, temveč na izvirni obravnavi teksture in zvočne barve ter razvijanju edinstvene, dotlej nedosegljive klavirske virtuoznosti.