Makedonissimo
Simon Trpčeski, klavir
Hidan Mamudov, klarinet, saksofon in kaval
Aleksandar Krapovski, violina
Alexander Somov, violončelo
Vlatko Nushev, tolkala
Program:
Pande Shahov: Pletenki
Pletenki 1
Pembe
Buvčansko
Berovka
Maleševka
Crnogorka
Pletenki 2
Dedicated to Simon’s mother and father
Čije je ona devojče
Ibrahim odža
Beranče
Pletenki 3
Ne si go prodavaj, Koljo, čiflikot
Žetvarki
Čučuk
Pletenki 4
Veligdensko
Piperkovo
Pomniš li libe, Todoro
Janino
Pletenki 5
Filka, moma
Sitna lisa
Staro Čunovo
Ratevka
Dračevka
Pletenki 6
Metovo
Pelistersko
Postupano
Na Ljubljana Festivalu bo ponovno nastopil uveljavljeni makedonski pianist Simon Trpčeski, ki v zadnjih letih nastopa s številnimi uglednimi orkestri. Uveljavil se je z brezhibno tehniko in tenkočutno izraznostjo kot solist z najimenitnejšimi svetovnimi orkestri in solističnimi recitali, dejaven pa je tudi kot komorni glasbenik. Naj omenimo samo njegovo solistično dejavnost z orkestrom v sezoni 2015/16: nadaljeval je koncertiranje po Veliki Britaniji, kjer ga posebno radi vabijo v goste, in nastopil z Londonskim simfoničnim orkestrom, Kraljevim filharmoničnim orkestrom iz Liverpoola ter s simfoničnima orkestroma Birminghama in Bournemoutha; Igral je še z orkestri iz San Francisca, Atlante, Vancouverja in Detroita, pa tudi z Rotterdamsko filharmonijo in Simfoničnim orkestrom Portugalske; bil je na turnejah po Španiji s Helsinško filharmonijo ter po Angliji s Filharmoničnim orkestrom iz Osla. Trpčeski je doslej nastopil pod taktirkami slovitih dirigentov, kot so Vladimir Aškenazi, Gustavo Dudamel, Charles Dutoit, Vladimir Jurovski, Lorin Maazel, Antonio Pappano, Vasilij Petrenko, Gianandrea Noseda in drugi. Veliko snema in je za svoje posnetke prejel laskave ocene ter priznanja uglednih glasbenih revij. Ob podpori makedonske države, ki ga je večkrat častno nagradila z najvišjimi priznanji, se Trpčeski posveča delu z mlado generacijo makedonskih glasbenih talentov.
Tokrat bo Trpčeski, strastno predan ljudski tradiciji, predstavil projekt “Makedonissimo” – transkripcije makedonske ljudske glasbe avtorja Pande Shahova, ki je o projektu zapisal: “Namen ni odkrivanje makedonske glasbene tradicije z znanstvenim proučevanjem pesmi in plesov, pač pa sem kot skladatelj želel izvirno gradivo umestiti v svoj zvočni svet, ki je pod enakim plivom impresionisističnega odnosa do resonance in jazzovske harmonije.”