Umetniški nagovor pogosto najde različnost in pestrost, globoko izpovednost in zanimivo naracijo tako v podoživetju kot v interpretaciji videnega, pa naj se izraža s prostorom, materialom, postavitvijo ali imaginacijo. V sodobnem kiparstvu med drugim dominirata tako zavedanje, da je vse negotovo in relativno, kot tudi spoznanje o potrebi po družbeno angažirani ali ne samo vase zazrti in uprti interpretaciji v skladu z lastnim prepričanjem, ki sledi vizijam upodobljivega in prezentiranega. Številni kiparji zavzeto iščejo, in to iščejo v veri, da obudijo nekaj novega, drugačnega, lahko šokantnega in dramatičnega, lahko pa tudi zelo pomirjujočega in zadržanega, tako v izrazu, formi, prostoru, volumnu, površini, barvi, tudi svetlobi in senci. In v tem ustvarjalnem zagonu izoblikujejo držo, ki jim daje veljavo, pomembnost, pridih izvirnosti in pomembnosti. Ustvarjajo s širino izbire in močjo nenavadnosti. Se z ustvarjenim poistovetijo in zlijejo s sporočilom, ki ga izražajo. Rok Bogataj, diplomant beneške akademije, je s svojim dve desetletji zavzetim iskanjem v polju vizualne umetnosti s poudarkom na kiparstvu v sodobni paradigmi ustvaril sledi, ki so zaznamovale čas in prostor v mnogo razstavnih in javnih prostorih doma in na tujem. Ustvaril je vsebine, jim dal pomembne sporočilne in izpovedne konotacije in ostal zapisan v našem spominu kot izviren, razmišljujoč in iskren interpret svojih videnj. Omeniti je treba projekte, ki jih je ustvaril in jim že s svojim naslovom opredelil vsebinsko in izpovedno noto: Somrak bogov, Dancing Venus, Venus au cube, Gnezdo, Prototip Arhetip, Castelrosso, Venera Project, Mountain …
Razstava, ki ji je dal naslov Napetost, v počasnem in premišljenem ritmu nastaja poglobljeno. Intenzivno ji posveča misli, želje, prepričanja, vedenja in ustvarjalna hotenja, ki ga ženejo, da ji nameni čas in pozornost. Ustvarjalni nemir išče med različnimi kombinacijami materialov, oblik, kompozicij in barv, ki se bodo prepletle in spojile s sakralnim prostorom, ki nam bo podprl umetnikovo sporočilo: trenutno stanje sveta nas sili v razmislek. V dejanja. Bo kipar ponudil formo in podoživetje prostora, ki naj v nas spodbudi občutek moči? Morda tudi akcije? Premišljenih dejanj? Za svoje motivno in tudi oblikovno izhodišče je izbral napetost, ki ima v različnih zvezah različen pomen: lahko jo opredelimo kot stanje razvnetosti in velike čustvene vznemirjenosti; kot lastnost in kot stanje napetega; kot količino, ki določa tok med točkama, povezanima z vodnikom. Kaj vse od tega bo zajel kipar? Kakšno bo njegovo sporočilo? O svojem delu je Rok Bogataj zapisal: »Moje delo se izraža skozi različne medije, kot so kiparstvo, site-specific, landart, fotografija, video in risba. Procesiram raznolike teme, ki vključujejo elemente realnosti in fantazije, vprašanja človeškega telesa, reprodukcije, prostora, procesa, arheologije, sledi in spola. Dobesedno sestavljam arheologijo vsakdanjega življenja, ki povezuje vsakdanje in mitsko skozi procese prisvajanja in asociativne refleksije. Z uporabo predvsem materialov okoli nas, kamna, lesa in gradbenih materialov, kovine, mavca, betona itn., dajem tem elementom novo estetsko podobo. Sestavljam jih in predelujem v različne kompozicije in konstrukcije, odvisno od prostora in časa. Trenutno se ukvarjam z vprašanjem ‘sledi’, bolj ali manj kot načinom raziskave o dokazih nedavnega izvora, ki si ga moramo zapomniti.«
Na Accademia di belle arti v Benetkah se je vpisal leta 1996 in leta 2002 diplomiral. Od leta 2004 je vpisan v razvid samozaposlenih v kulturi. Vse od leta 1997 je svoja dela predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini, med njimi naj omenim le nekaj zadnjih: Izbrana dela, predstavljena v virtualni galeriji, OVR art gallery, splet (2021); Metulj 0.1, AR project, CO.SO! – L’arte per il sociale durante l’anno del covid-19, Piazza Grande, Palmanova, Italija (2021); Rite of passage, Altrememorie – Park of Contemporary Art, Prati di Oitzinger, Val Saisera, Italija (2018); Quartiere delle valli, site-specific, performance, Tolmeč, Italija (2018); Pin, Šabac, Srbija 2017; Pin, Mednarodni festival Arterija – Muzej Lapidarium, Novigrad, Hrvaška (2016).
Dr. Nelida Nemec