Pomembne informacije
MEDNARODNI MUZIKOLOŠKI SIMPOZIJ
Tema :
NOVA GLASBA V »NOVI« EVROPI MED OBEMA SVETOVNIMA VOJNAMA
Vodja simpozija: Jernej Weiss
Odprto za javnost
Sobota, 18. marca
Ob 9.15
Pozdravna nagovora:
Darko Brlek (direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana, predsednik Evropskega združenja festivalov)
Jernej Weiss (vodja muzikološkega simpozija)
Ob 9.30
Vabljeno predavanje
John Tyrrell (Cardiff): Janáčkov »maestoso«: razmislek o operi Iz mrtvega doma (1928)
Ob 10.00
Vodja: Primož Kuret
Helmut Loos (Leipzig): Sveta zmernost. Skladatelj v moderni. Bolj kontinuiteta kot prekinitev
Peter Andraschke (Giessen): Raznolikost moderne. Glasbeni dnevi v Donaueschingenu in Baden-Badnu v 20. letih 20. stoletja
Hartmut Krones (Dunaj): Govor in govorjeno petje kot izrazna oblika družbenokritičnih vsebin v glasbi med obema vojnama
Ob 11.30
Vodja: Danijela Špirić-Beard
Pauline Fairclough (Bristol): Leningrad v osrednjih evropskih tokovih, 1922–1941
Darja Koter (Ljubljana): Idejna in umetniška identiteta mladinskih zborov med obema vojnama
Ob 14.30
Vodja: Ivan Florjanc
Danijela Špirić-Beard (Cardiff): Zvočni zenitizem: modernost, balkanizem in Josip Slavenski
Zdravko Drenjančević (Osijek): Novi pristopi uporabe slavonskega melosa hrvaških skladateljev v obdobju med obema vojnama
Ponedeljek, 20. marca
Predstavitev znanstvenih izsledkov projekta »Slogovna in kompozicijsko-tehnična raznolikost slovenske glasbe od leta 1918 do sodobnosti v luči družbenih sprememb« (ARRS).
Ob 11.00
Vodja: Gregor Pompe
Jurij Snoj (Ljubljana): Slovenska glasbena esejistika med obema vojnama
Ob 11.30
Vodja: Jurij Snoj
Niall O’Loughlin (Loughborough): Skladateljska pot Slavka Osterca in njegovo vključevanje novih tehnik
Gregor Pompe (Ljubljana): Slavko Osterc in Lucijan Marija Škerjanc: estetski razkol in poetsko bratstvo
Ob 14.30
Vodja: Nada Bezić
Lubomír Spurný (Brno): Delo in izvedba: nekaj komentarjev o češki moderni glasbi
Jernej Weiss (Ljubljana–Maribor): Alois Hába in slovenski študenti kompozicije na Državnem konservatoriju v Pragi
Karmen Salmič Kovačič (Maribor): O polislogovnosti klasicističnega modernizma po razkritju »adornovske zmote« ‒ na primerih iz opusa Demetrija Žebreta
Ob 16.00
Vodja: Jernej Weiss
Andrej Misson (Ljubljana): Nekaj misli o slovenskem zborovskem skladanju med obema svetovnima vojnama
Nada Bezić (Zagreb): “Intimni glasbeni večeri” (1923 ‒1926) ali kako je Hrvaški glasbeni zavod v Zagrebu odprl vrata v sodobnost
Katarina Bogunović Hočevar, Ana Vončina (Ljubljana): Radio Ljubljana v prvem desetletju svojega delovanja – medij, institucija in ideologija v luči glasbe
Torek, 21. marca
Ob 10.00
Vodja: Andrej Misson
Luba Kyyanovska (Lvov): Ukrajinska glasba v dvajsetletnem medvojnem obdobju: med modernizmom in socialističnim realizmom
Ivan Florjanc (Ljubljana): Ustvarjalnost primorskih skladateljev v času italijanske fašistične okupacije Primorske – kompozicijski, slogovni in družbeni uvidi
Sara Zupančič (Ljubljana): Kačji pastir – La Libellula: Glasbena večjezičnost opere Pavleta Merkuja