M. Duras: ZAMAKNJENOST LOL V. STEIN

Režiser: MATJAŽ BERGER

 
 
22. junij 2023
20.00
Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
10 €

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Opomba: Informacije se nanašajo na dogodek v preteklosti. Za najnovejše informacije preverite naš koledar.

Upokojenci, učenci, dijaki in študenti lahko pri blagajni Križank ob predložitvi ustreznega dokazila  kupijo vstopnico po znižani ceni 7 €.

Prirejevalca besedila: Petra Žumer Štrigl, Matjaž Berger
Prevajalka: Barbara Pogačnik

Zasedba:
Lol Valérie Stein: Anuša Kodelja
Jacques Hold: Iztok Drabik Jug
Tatjana Karl: Lea Mihevc
Jean Bedford: Borut Doljšak
Gospa Stein: Jana Menger
Anne-Marie Stretter: Mila Peršin
Pierre Beugner, Michael Richardson: Luka Bokšan

Janez Hočevar

Glasba: Duo Silence
Koreografinja: Sanja Nešković Peršin
Kostumografa: Peter Movrin, Metod Črešnar
Scenografa: Simon Žižek, Matjaž Berger
Oblikovalca vizualne podobe: Borut Peterlin, Gašper Brezovar
Jezikovna svetovalka: Barbara Rogelj
Teorija: Stojan Pelko

Produkcijska ekipa Anton Podbevšek Teatra
Koprodukcija: Festival Ljubljana, Anton Podbevšek Teater, Galerija Božidar Jakac, v sodelovanju s Cankarjevim domom

Temelji na zgodbi Marguerite Duras: Le ravissement de Lol V. Stein © Éditions Gallimard.

Roman Zamaknjenost Lol V. Stein  avtorice Marguerite Duras je slavni psihoanalitični mislec Jacques Lacan označil za utelešenje teorije o nedosežni ljubezenski želji, ki se večno izmika tako dojemanju kot posedovanju. Vse izhaja iz dogodka, ko je bila devetnajstletna Lol z zaročencem na plesu, na katerem se je pojavila Anne-Marie Stretter, ki ji je prevzela zaročenca. Ta prevzem je vzrok Loline prevzetnosti, ekstaze in zamaknjenosti v svetu, ki ga upoveduje Jacques Hold, ljubimec Loline prijateljice iz mladostnih let, Tatjane Karl, ki se v nekem trenutku zaljubi v Lol. Dominiek Hoens v spisu Ko je ljubezen lahko zakon: O prevzetosti Lol V. Stein pravi, da je ljubezen sestavljena iz menjave pozicij od objekta k subjektu želje, zato ljubezen ne more obstajati brez izgube. Da bi dali, česar nimamo, moramo izumiti, kaj bi mogli biti v želji Drugega, in tako izgubiti, kar v resnici smo. Uprizoritev Matjaža Bergerja bo temeljila na mobilizaciji infinitezimalne krhkosti ženske biti in ritma, ki se razpira med neizrekljivim in skrivnostnim in z močnim obeležjem Želje v Pogledu.

Pomembne informacije

Splošni pogoji