ODPOVEDANO

M. Atwood: PENELOPIADA

22. september 2022
20.00
Peklensko dvorišče
19 €
ODPOVEDANO

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Opomba: Informacije se nanašajo na dogodek v preteklosti. Za najnovejše informacije preverite naš koledar.

Vse obiskovalce obveščamo, da so ponovitve predstave Penelopiada, ki so bile ta teden predvidene 19., 20. in 22. septembra na Peklenskem dvorišču, odpovedane zaradi napovedanih nizkih temperatur v večernem času.
Vsi kupci vstopnic za 19., 20. in 21. septembra so upravičeni do vračila kupnine.
Kupce, ki so kupili vstopnice pri blagajni Križank prosimo, da se oglasijo osebno in s seboj prinesejo originalne vstopnice ter račun. Vljudno prosimo, da kupci, ki ste nakup opravili preko spleta ali na drugih Eventimovih prodajnih mestih na blagajna@ljubljanafestival.si posredujete številko naročila ali fotografijo kupljenih vstopnic (vidna naj bo črtna koda) in podatke za vračilo kupnine (ime in priimek, naslov, telefonsko številko in številko transakcijskega računa).
Nadomestni termini uprizoritev bodo znani naknadno in bodo objavljeni na spletni strani.
Zahvaljujemo se vam za razumevanje.

Režiserka: Livija Pandur
Prevajalec in avtor priredbe: Tibor Hrs Pandur
Dramaturg: Tibor Hrs Pandur
Avtorja glasbe:Silence (Boris Benko in Primož Hladnik)
Scenograf: Sven Jonke
Kostumograf: Leo Kulaš
Glasbena vodja: Živa Ploj Peršuh
Svetovalka za gib: Sanja Nešković Peršin
Oblikovalka svetlobe: Vesna Kolarec
Lektorica: Tatjana Stanič
Asistentka dramaturga (študijsko): Brina Jenček
Asistent kostumografa: Matic Veler

Zasedba:
Penelopa: Polona Juh
Evrikleja: Sabina Kogovšek
Tanis; Helena: Saša Pavlin Stošič
Melanto: Gaja Filač, k. g.
Klitija: Ivana Percan Kodarin, k. g.

Dekle:
Selena: Zala Hodnik, k. g.
Zoja: Urška Kastelic, k. g.
Alekto: Ana Plahutnik, k. g.
Kloris: Maria Shilkina, k. g.

Margaret Atwood (1939) ob predelavi svojega romana v dramsko strukturo navaja, da Penelopiada ni le enostavna priredba Odiseje, saj postavlja v ospredje zgodbo Penelope in njenih dvanajstih dekel, ki jih je ob vrnitvi domov obesil Odisej (zaradi domnevnega izdajstva in odnosov s snubci). Homerjeva Penelopa, ki se kot motiv zveste in potrpežljive žene že stoletja vsiljuje kot poučen primer podrejanja žensk, dobi pri Margaret Atwood ingeniozen obrat, saj se na Penelopino izpoved odzivajo obešene služkinje in postavljajo dve ključni vprašanji: zakaj jih je Odisej tako kruto umoril in kakšno vlogo je pri tem igrala Penelopa. In še pomembneje: nenehno spodbijajo predvsem Penelopino pričevanje, to pa po drugi strani razkriva doslej skrite mehanizme »uradne verzije« Odiseje. V družbi, v kateri smo še vedno priča nezaslišanemu nasilju nad ženskami, posilstvom in pobijanjem žensk, njihovemu izkoriščanju, neenakosti in podrejenemu položaju, je vsaka pogumna izpoved postavljena pred sodišče, pred razsodnika, ki naj bi ugotovil, kdo laže, kdo ima prav in kdo je močnejši. Nam Penelopa laže ali nam govori resnico? Zdi se, da se lahko samo s tem pričevanjem končno osvobodi zapora vsiljene zgodovine, v katero so jo ujeli, v arhetip potrpežljive in zveste žene, »poučne legende«, palice, s katero pretepajo in podrejajo druge ženske. In tako kot mnoge pred njo ne more izgubiti ničesar drugega razen lastnih verig.

Livija Pandur

Pomembne informacije

Splošni pogoji