Vse obiskovalce obveščamo, da bomo zaradi neposrednega radijskega prenosa začeli s koncertom točno ob 19.30, zato vas vljudno naprošamo, da na prizorišče pridete prej.
Program:
Božidar Kos: Sinfonietta za godala
Svetlana Maraš: Defiance of Glorious Children (koncertna izvedba)
***
Larisa Vrhunc: Tako tiho (koncertna izvedba)
Janez Matičič: Koncert za violino in orkester
Sklepni koncert 38. Slovenskih glasbenih dnevov bo v znamenju sodobne ustvarjalnosti. Začel ga bo v svetovnem merilu eden najuspešnejših slovenskih skladateljev Božidar Kos, večkrat nagrajeni umetnik, ki si je svetovno slavo prislužil na drugi strani Zemljine poloble ter se zapisal med vodilne glasbene osebnosti Avstralije in širšega pacifiškega območja. V njegovi glasbeni govorici tako pomenljivo odzvanja širjava oddaljenih pokrajin s pridihom kozmičnega. Sinfonietta za godala iz leta 1984 sodi v obdobje, ko je Kos začel evropski avantgardizem spajati z elementi balkanske folkloristike.
V osrčju sporeda sta kompoziciji glasbenic različnih skladateljskih poetik, ki sta našli ustvarjalne vzvode pri otrocih. Leta 2023 premierno izvedeni deli sta nastali v okviru umetniškoraziskovalnega projekta B-AIR, ki raziskuje vpliv zvoka na življenje človeka od zibke do slovesa. Srbska umetnica Svetlana Maraš, ki ustvarja na presečišču eksperimentalne glasbe, zvočne umetnosti in novih medijev, se v skladbi Defiance of the Glorious Children opre na pustolovsko, sveže in brezmejno muziciranje otrok ter njihovo svobodo eksperimentiranja in improviziranja. Larisa Vrhunc, ena tistih slovenskih skladateljic, ki so se kot prve v zgodovini slovenske ustvarjalnosti uveljavile v tujini, pa se v kompoziciji z laskavo mednarodno oznako »priporočeno delo« Tako tiho ozira k najmlajšim: z mislijo na mlade poslušalce je ustvarila tiho glasbo za dojenčke in malčke ter s tem odprla še neuhojeno pot predstavljanju glasbene umetnosti najmlajšemu občinstvu.
Praznik glasbe se bo izpel sKoncertom za violino in orkester, op. 49 Janeza Matičiča, za klavirjem izbrušenega virtuoza, ki pa je v svet glasbe stopil z violino v roki. Koncert, prežet z dinamiko čutnosti in nadzora, je napisal v poznih sedemdesetih, v času, ko se je že dodobra navzel pariškega duha. Ob spremljavi simfonikov RTV Ljubljana in pod taktirko maestra Stevena Loya ga bomo slišali bomo v interpretaciji mlade, v Londonu živeče slovenske violinistke Lane Trotovšek, ki je v zadnjem desetletju ustvarila zavidljivo mednarodno solistično kariero.
- glasba Svetlane Maraš je bila uporabljena na razstavah v Museum of Modern Art MoMA (Muzeju sodobne umetnosti) v New Yorku
- Janez Matičič je prejemnik Prešernove nagrade za življenjsko delo
- Lana Trotovšek je prejemnica nagrade Prešernovega sklada leta 2021
- Lana Trotovšek je leta 2012 debitirala z Mariinsky Theatre Orchestra (Orkestra Marijinega gledališča iz Sankt Peterburga) pod taktirko maestra Valerija Gergijeva