Pomembne informacije
Brezplačne vstopnice lahko prevzamete pri blagajni Križank.
Ob 19. uri bo potekal predkoncertni pogovor z avtorji in izvajalci. Moderatorka pogovora bo Nina Šenk.
Program:
M. Bonin: Eppur si muove III (za tolkala)
B. Dean: The Scene of the Crime (za trobento in tolkala)
L. Firšt: Hit it! (za trobento in tolkala)*
T. Lebar: Limen III (za trobento in tolkala)*
G. Scelsi: Quattro Pezzi (za trobento solo)
D. Škerl: Tri skice (za trobento in tolkala)
T. Vulc: Utrinki (za trobento in tolkala)*
* krstna izvedba
Eden nepogrešljivih sopotnikov Slovenskih glasbenih dnevov je zagotovo Društvo slovenskih skladateljev, ki vse od konca druge svetovne vojne skrbi za ustvarjanje sodobne slovenske glasbe in promocijo domačih skladateljev ter s tem ohranja kakovost in ugled slovenske glasbe doma in na tujem. Kot viden sooblikovalec slovenskega glasbenega življenja, kulturne politike in nacionalne glasbene identitete uresničuje svoje poslanstvo ne le na področju glasbenega založništva, temveč tudi z izvirno koncertno dejavnostjo.
Najstarejši društveni dogodek je komorni cikel Koncertni atelje, že skoraj pol stoletja stičišče sodobne glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti, ki ga že vrsto let umetniško vodi uveljavljena slovenska skladateljica Nina Šenk. Prepoznavno programsko vodilo je oblikovano kot preplet domačih novitet s slovensko in tujo sodobnostjo. Tokrat bo platforma za predstavitve novih del, nastalih pod ustvarjalnim peresom avtorjev mlade generacije: Leona Firšta, čigar razvejen skladateljski opus vedno najde pot do občinstva; nekonvencionalnega Tilna Lebarja, ki sledi razsvetljenski ideji invencije in odprtega uma; ter Tadeje Vulc, ki je enako prepričljiva na polju vokalne in instrumentalne glasbe.
Iz zakladnice slovenske komorne glasbe je Šenkova tokrat izbrala skladbi dveh generacij: Mateja Bonina, skladatelja izjemne širine in odprtosti do povezovanja klasične kompozicijske prakse s plesno, improvizatorsko in elektroakustično sfero, ter Daneta Škerla, čigar močna vez s tradicijo izkazuje formalno dognanost in muzikalno svežino.
Izvirnost programa zaokrožata deli na slovenskih koncertnih odrih redkeje slišanih avtorjev: Avstralec Brett Dean išče navdih zdaj v preteklosti, zdaj v prihodnosti, v naravnem svetu ali vsakdanu 21. stoletja, skladba samosvojega Giancinta Scelsija pa bo razgrnila poteze skladateljevega drugega ustvarjalnega obdobja, kot so vpliv Vzhoda, navdušenje nad improvizacijo in uporaba mikrotonov.
Koncertni atelje je vedno znova izziv interpretom pri poustvarjanju novih zvočnih rešitev: tokrat sta ga sprejela mednarodno uveljavljena virtuoza, Franc Kosem na trobenti in Jože Bogolin, član odmevnega tolkalnega dua Drumartica.