Pomembne informacije
Matjaž Robavs, bariton
Andreja Kosmač, klavir
Na sporedu:
Josip Prochazka (1874–1956):
Kaj bi te vprašal
Fran Gerbič (1840–1917):
Nihče ne ve
Kakor cvet
Benjamin Ipavec (1829–1908):
V spominsko knjigo
Menih
Ven v mrak in vihar
Josip Ipavec (1873 – 1921):
Pesem
Divlja roža in bršljan
Marjan Kozina (1907–1966):
iz cikla Tri šaljive pesmi:
Iz čakavske lirike
Zadnji dinar
Slavko Osterc (1895–1941):
Zvečer
Ni te na vrtu več
Lucijan Marija Škerjanc (1900–1973):
Beli oblaki
Jesenska pesem
Ljubo Rančigaj (1936):
iz cikla Pesmi sanj:
Vedro je lice stvari
V mladih brezah tiha pomlad
Andrej Makor (1987):
Igra
Pričakovanje
Katarina Pustinek Rakar (1979):
Vabilo
Ribnik
V 19. stoletju so uglasbitve slovenskih pesmi učinkovito krepile narodno zavednost. V opusih tedanjih skladateljev najdemo večinoma vokalno, zlasti zborovsko glasbo, ki so jo izvajala številna novonastala društva. V drugi polovici 19. stoletja sta bila najpomembnejša slovenska skladatelja Fran Gerbič in Benjamin Ipavec, na programu pa je tudi glasba njegovega nečaka Josipa Ipavca, ob njiju pa še Anton Foerster, eden od številnih glasbenikov češkega rodu, ki so pomembno vplivali na razvoj glasbenega življenja na Slovenskem in zlasti na prelomu iz 19. stoletja v 20. prinašali k nam ustvarjalne dosežke glasbene kulture v čeških deželah. Med temi je bil tudi Josip Prochazka, čigar samospev Kaj bi te vprašal na besedilo Antona Aškerca je bil objavljen že v prvi številki Novih Akordov, glasbeni reviji z visokimi glasbenouredniškimi merili. Številni slovenski glasbeniki so odšli na študij v Prago. Med njimi so bili že omenjeni Gerbič pa Marjan Kozina ter Slavko Osterc. Za zadnjega je prav študij v Pragi pomenil tako močno prelomnico v ustvarjanju, da po njem večine svojih zgodnjih del, med temi tudi samospeva na programu, ni več priznaval. Tudi samospeva Lucijana Marije Škerjanca sodita v avtorjevo najzgodnejše obdobje ustvarjanja, v katerem je imel samospev osrednjo vlogo. Program koncerta v zadnjem delu predstavlja glasbo sodobnih skladateljev, ki jim je pisanje za glas posebno blizu. Ljubo Rančigaj si je prav za dosežke na področju samospeva kot tudi klavirskega opusa leta 2013 prislužil Kozinovo nagrado. Predstavnika mlajše generacije skladateljev pa sta tudi sama pevca: Andrej Makor je za svoj pretežno vokalni skladateljski opus prav letos prejel študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo; Katarina Pustinek Rakar svoje znanje in izkušnje že več let predaja tudi na mlajše rodove s pedagoškim delom in vodenjem zborov.
Samospevi bodo ob klavirski podpori Andreje Kosmač zazveneli v izvedbi baritonista Matjaža Robavsa. Pohvali se lahko s številnimi nastopi na pomembnih festivalih (Salzburške slavnostne igre, Festival v Luzernu, Mednarodni festival v Schwetzingenu v Nemčiji idr.), gostovanji v opernih hišah v Celovcu, Schwerinu, na Dunaju, v Ljubljani, Antwerpnu, Wexfordu, Baden Badnu, Zürichu, Frankfurtu in Milanu, snemanji za evropske rtv in japonsko, štirimi samostojnimi zgoščenkami, tremi izdanimi opernimi produkcijami na mednarodnih odrih. Robavs deluje tudi kot profesor na Akademiji za glasbo v Ljubljani in vodi solopevske seminarje na različnih glasbenih institucijah in univerzah doma in v tujini.