KONCERT IN PREDSTAVITEV ALBUMA »ENTOURER«

17. december 2024
19.30
Viteška dvorana, Križanke
15€

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Opomba: Informacije se nanašajo na dogodek v preteklosti. Za najnovejše informacije preverite naš koledar.

Mak Grgić, kitara
Ensemble Dissonance: Janez Podlesek, violina Matjaž Porovne, violina, Maja Rome, viola, Alja Mandič Faganel, violončelo

Program:
Boccherini: Menuet
Boccherini: Kvintet za kitaro in godala v D – Duru “Fandango”
Nina Šenk: Entourer
Tradicionalna / K. Hvala: Kasapsko oro
Leon Firšt: Balkanska suita za kitaro in godalni kvartet

POGOVOR Z MAKOM GRGIĆEM

Ni naključje, da je diskografski prvenec kitarista Maka Grgića in slovenske instrumentalne zasedbe Ensemble Dissonannce posvečen glasbi slovenskih skladateljev. Oba protagonista izvedb na pričujoči zgoščenki namreč v svoj obsežen in raznovrsten repertoar redno vključujeta tudi skladbe slovenskih avtorjev, zlasti sodobnih. Nina Šenk in Leon Firšt sta izjemno nadarjena vodilna slovenska skladatelja svoje generacije, ki čarobni svet glasbene kompozicije raziskujeta vsak na svoj način. Medtem ko se Leon Firšt pretežno naslanja na tradicionalne kompozicijske tehnike in glasbeno izročilo, Nina Šenk raziskuje nove glasbene svetove in nove poti v smeri razvoja glasbe in zvoka.

Balkanska suita in Entourer sta skladbi, ki sta nastali v sodobnem času, v sobivanju na zgoščenki pa sta si kontrastni in se obenem dopolnjujeta. Leon Firšt je petstavčno suito za kitaro Miroslava Tadića preoblekel v skladbo za kitaro in godalni ansambel. Želja pri naročilu in nastanku skladbe ni bila klasična priredba skladbe za solo kitaro s spremljavo, zato je Leon Firšt godalni ansambel zaposlil in izkoristil z virtuoznimi pasažami, solističnimi vložki posameznih godal ter enakovrednim dialogom ansambla s solistično kitaro. S tem je ustvaril novo zvočno dimenzijo Balkanske suite in pravzaprav ustvaril novo avtorsko delo. Na podoben način, vendar z drugačno kompozicijsko tehniko je k ustvarjanju skladbe Entourer pristopila Nina Šenk. Skladba, ki je nastala za kitarista Maka Grgića in Jack Quartet, ves čas poteka kot neke vrste igra petih glasbenikov v nenehni medsebojni interakciji, ki enkrat potekajo v sozvočju, drugič pa v konfrontacijah. Osnovna zgradba skladbe in njena glasbena forma temelji na razmerjih med posameznimi glasbeniki v zasedbi. Zdi se, kot da je Nina Šenk želela prenesti raziskovanje medčloveških odnosov v resničnem življenju na ezoterično raven glasbene umetnosti, kar je razvidno tudi iz njene težnje, da v skladbi doseže predvsem skupno zvočnost članov zasedbe in njihovo enakovrednost. Nismo otoki, obkroženi z morjem. Obkrožajo nas drugi in mi obkrožamo druge. To je skupno sporočilo skladbe Entourer in pričujoče istoimenske zgoščenke.

Pomembne informacije

Splošni pogoji