Pomembne informacije
Obveščamo vas, da bo v četrtek, 24. junija, razstava Eva Petrič: Postkoronsko sonce, v nihanju izjemoma odprta od 11.00 do 16.30 ure.
Križevniška cerkev v Ljubljani bo junija prizorišče transmedijske instalacije Eve Petrič z naslovom Postkoronsko sonce, v nihanju. Ambientalna instalacija, ki jo sestavljajo asemblaž najdenih in recikliranih čipk, pleksi skulptura, zvok in svetloba, reflektira umetničino dojemanje sveta in človeštva, ki se je znašlo na križišču prehoda v pokoronski čas. Postkoronsko sonce, ki ga sestavlja 350 podarjenih ali na bolšjih trgih po svetu najdenih in zdaj recikliranih ročno narejenih čipk, in figura Zemljana na nihalu pred njim, prepletena v zavoje in zanke idrijske čipke, ponazarjata prepletenost in soodvisnost vseh in vsakogar na tem planetu. Črno-bele vijuge idrijske čipke, ki oblikujejo pleksi skulpturo Zemljana, ponazarjajo prepletenost čustev v vsakem posamezniku in povezanost posameznikov v širšo družbo, v celoto, v kateri je vsak posamezen del odvisen od celote in celota odvisna od posameznih delov.
»Bolj smo povezani in soodvisni, kot se zavedamo,« je prepričana umetnica. »Ko se ena nit pretrga, zavibrirajo vse druge.«
»Figura Zemljana, ki kot nihalo visi pred postkoronskim soncem na križiščni točki prostora Križevniške cerkve, nakazuje naš sedanji položaj sredi koronavirusne krize, ko moramo izbrati pot naprej. V nihanje ga kot prošnjo, naj pokaže pravo smer, ziblje zvok Dotik, ki poudarja pomembnost dotika za ohranjanje človečnosti. Prav vrednosti dotika, ki ga v nasprotju s sliko in zvokom še ne moremo digitalizirati in virtualno prenašati na daljavo, se verjetno prav zavedamo šele zdaj, ko se nam pogosto izmika,« pove umetnica Eva Petrič.
Eva Petrič, na Dunaju, v New Yorku in Ljubljani delujoča transmedijska umetnica, je bila najprej znana po kreativni uporabi fotografije, s katero je raziskovala jezik senc in naš obstoj na efemerni ravni (primer je njena stalna instalacija Rubikova kocka recikliranih senc&e@mocij na Muzejski ploščadi v Ljubljani). Motivacija za ustvarjanje prostorov na različnih ravneh, ki jih opredeljuje vzdušje, jo vodi k uporabi transmedijskega pristopa v svoji umetnosti. Rezultat je več kot 30 velikih prostorsko specifičnih instalacij na osnovi asemblažev najdenih in recikliranih čipk, prepletenih z videom, zvokom, performansom in gibanjem, ki so bili razstavljeni na različnih, večinoma javnih prostorih po svetu. Njen transmedijski projekt Eden, Transplanted je leta 2017 prejel nagrado za najboljši umetniški performans na festivalu United Solo v New Yorku, lani pa je bil ob deseti obletnici tega festivala izpostavljen s priznanjem Best of Ten Years. Leta 2016 je bila prva umetnica iz Slovenije, ki je gostovala s svojima instalacijama v znameniti gotski katedrali sv. Štefana na Dunaju, prav zdaj pa tam znova gostuje, tokrat z najnovejšim delom Kolektivna koronavrtnica.