Pomembne informacije
Egon Mihajlović, glasbeni vodja in dirigent
Eva Hribernik, režiserka
Jaro Ješe, scenograf
Sandra Dekanić, kostumografinja
Baročni orkester Akademije za glasbo UL
Študenti in študentke pevskega oddelka Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
Zasedba:
Popeja: Katarina Zorec / Talita Sofija Komelj
Neron: Ireneja Nejka Čuk
Oktavija: Alessandra Tessaro
Ottone: Velten Schroeter
Seneka: Blaž Stajnko
Kronanje Popeje je zadnja opera velikana baročnega glasbenega gledališča Claudia Monteverdija, ki v nasprotju z uveljavljenimi podlagami mitologije pri žanru baročnih oper uporablja resnično zgodovinsko snov. Prvo izvedbo je doživela leta 1643 v beneški operni hiši Santi Giovanni e Paolo in kmalu zatem postala prava senzacija. Nerona po umoru njegove matere Agrippine zadene Amorjeva puščica in začne ljubezensko afero z legendarno lepotico Popejo, ki pa, naveličana svojega moža, generala Ottoneja, izkoristi priložnost, saj želi postati cesarica Rimskega cesarstva. Monteverdi se pri kronanju z dramo ustavi. Kasneje, kot vemo iz zgodovine, je Popeja doživela podobno smrtonosno usodo kot vse ženske v Neronovem življenju. Z zgodbo se dotikamo tudi aktualnega dogajanja v svetu: samopašnih in narcističnih vodij, ki uporabljajo vsa sredstva za umik vsakogar, ki razmišlja drugače. Monteverdijeva mojstrovina zaradi čudovite glasbe, velikih vlog, senzitivne drame in tekočega razvoja dogajanja velja za osupljivo predstavo tudi v današnjem času. Za študente Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani bo projekt scenskega postavljanja Kronanja Popeje predstavil tudi izziv in odgovornost njene uprizoritve v SNG Operi in baletu Ljubljana po več kot 35 letih, tokrat z vsemi elementi historične izvajalske prakse: od sloga petja do uporabe historičnega inštrumentarija, kar je za slovenski prostor edinstveno.