Pomembne informacije
MEDNARODNI MUZIKOLOŠKI SIMPOZIJ
Tema:
VLOGA NACIONALNIH OPERNIH GLEDALIŠČ V 20. IN 21. STOLETJU: OB 100. OBLETNICI OTVORITVE OPERE NARODNEGA GLEDALIŠČA V LJUBLJANI
Vodja simpozija: Jernej Weiss
Odprto za javnost
Ponedeljek, 16. aprila
Ob 10.00
Pozdravna nagovora:
Peter Sotošek Štular (ravnatelj SNG Ljubljana)
Jernej Weiss (vodja muzikološkega simpozija)
Ob 10.15
Vodja: Primož Kuret
Helmut Loos (Leipzig): Tempel und Kathedralen für die ernste und heilige Musik. Opern- und Konzerthäuser und ihre Ikonographie / Svetišča in stolnice za resno in sveto glasbo. Operne in koncertne hiše ter njihova ikonografija
Hartmut Krones (Dunaj / Vienna): Die Wiener Volksoper als „nationale Spielstätte“
Ob 11.30
Vodja: Helmut Loos
Vladimír Zvara (Bratislava): Searching for opera’s raison d’être: History of the Slovak National Theatre revisited / Iskanje smisla v operi: ponoven pregled zgodovine Slovaškega narodnega gledališča
Vladimir Gurevich (Sankt Peterburg / Saint Petersburg): Zwischen Vergangenheit und Zukunft: Mariinski Theater – 21. Jahrhundert / Med preteklostjo in sedanjostjo: Mariinsko gledališče – 21. stoletje
Luba Kyyanovska (Lvov / Lviv): Opera as a market: performance as a marketing move / Opera kot trg: predstava kot marketinška poteza
Ob 14.30
Vodja: Susanne Kogler
Wolfgang Marx (Dublin): Opera in Ireland – A Continuing Struggle for Acceptance / Opera na Irskem – nenehen boj za priznanje
Lauma Mellēna-Bartkeviča (Riga): Opera and national culture in Latvia: centenary balance / Opera in narodna kultura v Latviji: stoletna bilanca
Florinela Popa (Bukarešta / Bucharest): On the Romanian Opera, Bucharest: One Author, Two Views / O Romunski operi v Bukarešti: en avtor, dva pogleda
Ob 16.00
Vodja: Wolfgang Marx
Susanne Kogler (Gradec / Graz): Contemporary Opera in 20th and 21st Century Austria: A Critical Case Study / Sodobna opera v Avstriji 20. in 21. stoletja: kritična študija primera
Vita Gruodyte (Vilna / Vilnius): Opera Without Theatre / Opera brez operne hiše
Jacques Amblard (Aix–Marseille): The 21st century: operas and childhood / 21. stoletje: opere in otroštvo
Torek, 17. april
Ob 10.00
Vodja: Hartmut Krones
Helena Spurná – Lubomír Spurný (Olomouc–Brno): National Stereotypes in Czech Opera 1860–1945 / Nacionalni stereotipi v češki operi 1860–1945
Lenka Křupková, Jiří Kopecký (Olomouc): Das Olmützer Provinztheater und seine Bindungen an Marburg und Laibach. Das Olmützer Operntheater als Modell zur Herausbildung eines nationalen Theaters im Rahmen der Österreichischen Monarchie / Olomuško provincialno gledališče ter njegove naveze z Mariborom in Ljubljano. Olomuško operno gledališče kot model za oblikovanje narodnega gledališča v avstrijski monarhiji
Biljana Milanović (Beograd / Belgrade): Opera Productions of the Belgrade National Theatre at the Beginning of the 20th Century Between Political Rivalry and Contested Cultural Strategies / Operne produkcije v beograjskem Narodnem gledališču na začetku 20. stoletja med političnim rivalstvom in spornimi kulturnimi strategijami
Ob 11.30
Vodja: Jernej Weiss
Ivano Cavallini (Palermo): The Italian ‘National Opera’ Imagined from a Southern Slavic Viewpoint: Franjo Kuhač and Josip Mandić / Italijanska »narodna opera« z vidika južnih Slovanov: Franjo Kuhač in Josip Mandić
Cristina Scuderi (Gradec / Graz): What archival documents tell us about Eastern Adriatic theaters and operatic production system at the dawn of the 20th Century / Kaj nam arhivski dokumenti povejo o gledališčih in sistemu operne produkcije ob vzhodnem Jadranu na pragu 20. stoletja
Nada Bezić (Zagreb): Zagrebška in Ljubljanska opera med drugo svetovno vojno – primerjava / The Zagreb Opera and the Ljubljana Opera during the Second World War – a comparison
Sreda, 18. aprila
Ob 10.00
Vodja: Ivan Florjanc
Matjaž Barbo (Ljubljana): Operna »vožnja domov« Emila Hochreiterja / Emil Hochreiter’s operatic “homeward journey”
Darja Koter (Ljubljana): Ciril Debevec – prvi poklicni operni režiser na Slovenskem / Ciril Debevec – the first professional opera director in Slovenia
Primož Kuret, Jernej Weiss (Ljubljana, Ljubljana–Maribor): Václav Talich in Friderik (Fritz) Reiner: slovita dirigenta, ki sta svojo umetniško pot začela v Ljubljani / Václav Talich and Fritz Reiner: two famous conductors who began their artistic careers in Ljubljana
Ob 11.30
Vodja: Matjaž Barbo
Aleš Gabrič (Ljubljana): Ustanovitev Opere Narodnega gledališča v Ljubljani v sklopu izgradnje osrednjih narodnih kulturnih ustanov / The founding of the National Theatre Opera in Ljubljana as part of the construction of the principal national cultural institutions
Gregor Pompe (Ljubljana): Repertoarna analiza ljubljanskega opernega uprizarjana od ustanovitve Dramatičnega društva do danes / Analysis of the Ljubljana operatic repertoire from the founding of the Dramatic Society to the present day
Tjaša Ribizel (Ljubljana): Recepcija izvedenega programa ljubljanske Opere skozi oči glasbene kritike dnevnega časopisja od konca druge svetovne vojne do šestdesetih let / Reception of the programme of the Ljubljana Opera through the eyes of music critics writing in the daily press from the end of the Second World War to the 1960s
Ob 14.30
Vodja: Darja Koter
Ivan Florjanc (Ljubljana): Kogojev inovativni kompozicijski prispevek v slovenski operi v začetku 20. stoletja / Kogoj’s innovative contribution to Slovene opera at the start of the twentieth century
Niall O’Loughlin (Loughborough): The European Musical Context of the Operas of Slavko Osterc / Evropski glasbeni kontekst oper Slavka Osterca
Andrej Misson (Ljubljana): Kratko razmišljanje o slovenski operi / A brief reflection on Slovene opera
Ob 16.00
Vodja: Gregor Pompe
Borut Smrekar (Ljubljana): Opera v samostojni Sloveniji / Opera in independent Slovenia
Tomaž Svete (Maribor): Pota in stranpota sodobne slovenske operne ustvarjalnosti / The highways and byways of contemporary Slovene opera
Vlado Kotnik (Koper): The Renovated Opera House That Leaks: The Postsocialist Ljubljana Opera and Ballet Theatre Reconstructed under the National Powers of Neoliberalism / Obnovljena operna hiša, ki pušča: postsocialistična Ljubljanska opera, obnovljena pod neoliberalistično državno oblastjo