Jonathan Tetelman velja za eno najvznemirljivejših prihajajočih opernih zvezd, prepoznan pa je predvsem po niansah temno obarvanega vokala. Sprva se je izobraževal kot baritonist, a ga je kasneje profesor spodbudil k temu, da izobraževanje nadaljuje kot tenorist. Preden je kot tenorist našel svoj »pristni glas«, si je vzel triletni premor od glasbenega šolanja in delal kot DJ v nočnem klubu na Manhattnu. Po svojem debiju je hitro postal eden najbolj iskanih liričnih tenorjev svoje generacije in je še posebej iskan za svoje vloge v operah Giacoma Puccinija. V letošnji sezoni bo v newyorški Metropolitanski operi nastopil v vlogah Rugera v La Rodine in Pinkertona v Madami Butterfly.
Tetelman, ki je pri nas prvič gostoval na 69. Ljubljana Festivalu z Elīno Garanča, lani pa je nastopil na večeru opernih arij z Ludovicom Tézierjem, se letos vrača v Ljubljano. Iz New Yorka prihaja naravnost na oder Ljubljana Festivala, kjer bo 26. junija nastopil v vlogi Maria Cavaradossija v Puccinijevi Tosci. “V operi je vedno najlepše, saj ne nastopaš le zato, da bi predstavil del celote, temveč skupaj z avtorjem doživljaš celoten razvoj lika,” je povedal Tetelman. V glavnih vlogah bosta še slovenska sopranistka Rebeka Lokar ter srbski baritonist Željko Lučić. Opero bo skupaj z Opero in baletom SNG Maribor v svoji režiji predstavil Pier Francesco Maestrini.
Leta 2022 je pri Deutsche Grammophon izdal svoj prvenec Arias, jeseni pa je izšel njegov drugi studijski album, na katerem so predstavljena Puccinijeva dela, z zgoščenko pa je navdušil kritike. BBC Music Magazine je ploščo ocenil za »senzacijo«, britanska revija Gramophone pa ga je označila za “najbolj vznemirljivo tenoristično odkritje” od Jonasa Kaufmanna dalje. Časopis New Yorker ga je celo primerjal s pokojnim velikanom Alfredom Krausom. “Puccini je moja obsedenost. Vsak dan poslušam in študiram njegovo glasbo in uživam v njej. Na njegovih skladbah sem celo zgradil veliko svoje tehnike. Od maestra se lahko vedno česa naučim in moj um je zanj večno odprt. Brez Giacoma Puccinija opera ne bi bila enaka,” je o svojih interpretacijah Puccinijevih del še povedal čilski tenorist.