Že kmalu bomo doživeli enega od vrhuncev 72. Ljubljana Festivala, ko bo naš gost zvezdnik Jonathan Tetelman. V Čilu rojeni tenorist, ki je odraščal v New Jerseyju, velja za eno najvznemirljivejših prihajajočih opernih zvezd, prepoznan predvsem po niansah temno obarvanega vokala. Prvič je pri nas gostoval na 69. Ljubljana Festivalu z Elīno Garančo, lani pa je nastopil na večeru opernih arij z Ludovicom Tézierjem. Letos prihaja iz New Yorka naravnost na oder Ljubljana Festivala, kjer bo 26. junija nastopil v operi Tosca kot Mario Cavaradossi. »V operi je vedno najlepše, saj ne nastopaš le zato, da bi predstavil del celote, temveč skupaj z avtorjem doživljaš celoten razvoj lika,« je povedal Tetelman.
Opero Tosca, ki je peta najbolj izvajana opera na svetu, bo skupaj z Opero baletom SNG Maribor v svoji režiji predstavil Pier Francesco Maestrini. V glavnih vlogah bosta še slovenska sopranistka Rebeka Lokar in srbski baritonist Željko Lučić. A preden je naš glavni zvezdnik Jonathan Tetelman kot tenorist našel svoj “pristni glas”, si je po končanem študiju petja na New School of Music v New Jerseyju (na Kolidžu Mannes) in pridobljeni diplomi na Šoli za glasbo na Manhattnu (Manhattan School of Music) vzel triletni premor. Sprva se je namreč izobraževal kot baritonist, in ko so mu povedali, da je njegova prihodnost višji register, se je razočaran odpravil na sceno nočnega življenja in začel vrteti glasbo za newyorške klube. Pred kratkim je obudil spomine na tisti čas: “Ljudem sem nenehno govoril: ‘Veste, jaz sem didžej, ampak v resnici sem operni pevec.’ In bolj ko sem to govoril, bolj sem razmišljal: ‘Ali sem res operni pevec?'”
Potem ko je ugotovil, da klubsko življenje ni njegova prihodnost, si je dal šest mesecev, da se vrne v operni svet. Izkazalo se je za pametno odločitev, saj je svojo kariero oživil s prehodom na tenor. Poslušal je posnetke Luciana Pavarottija, Enrica Carusa, Franca Corellija in Jonasa Kaufmanna, da bi razumel, kako so uporabljali svoje glasove. V sodelovanju z Markom Schnaiblejem in Patricio McCaffrey je začel oblikovati svojo tehniko tenorja. Koncerti 36-letnika so danes na prestižnih odrih, saj je po debiju hitro postal eden najbolj iskanih liričnih tenorjev. Zaradi prepoznavnega tenorskega glasu se je povzpel prav na pevski panteon kot ena najsvetlejših zvezd svoje generacije. Letos je v znameniti Metropolitan Opera (Metropolitanski operi v New Yorku) nastopil v vlogah Ruggera v La Rondine in Pinkertona v operi Madama Butterfly.
Med številnimi vrhunci lanskega leta pa velja izpostaviti podelitev nagrade Opus Klassik, ki jo je pevec prejel za izdani album Arias in s katero je bil ovenčan za mladega izvajalca leta. BBC Music Magazine je to ploščo ocenil za “senzacijo”, medtem ko ga je britanska revija Gramophone označila za “najbolj vznemirljivo tenorsko odkritje” od Jonasa Kaufmanna, časopis New Yorker pa ga je celo primerjal s pokojnim velikanom Alfredom Krausom. Še posebej je iskan za svoje vloge v operah Giacoma Puccinija, o svojih interpretacijah Puccinijevih del pa je povedal: “Puccini je moja obsedenost. Vsak dan poslušam in študiram njegovo glasbo in uživam v njej. Na njegovih skladbah sem celo zgradil veliko svoje tehnike. Od maestra se lahko vedno česa naučim in moj um je zanj večno odprt. Brez Giacoma Puccinija opera ne bi bila enaka.” Z opero Tosca, v kateri bo zablestel ravno Jonathan Tetelman, bomo na 72. Ljubljana Festivalu slovesno zaznamovali 100. obletnico smrti Giacoma Puccinija.