Kot del letošnjega 72. Ljubljana Festivala se nam obeta edinstveno glasbeno doživetje na dveh večerih, in sicer bomo 3. in 4. julija v Cankarjevem domu ob 20.00 prisluhnili vsem štirim klavirskim koncertom skladatelja Sergeja Rahmaninova.
Dela bodo zazvenela v interpretaciji slavnega pianista Mihaila Pletnjeva, ki boizjemni glasbeni podvig izvedel že od 15. do 17. aprila v Rotterdamu s Sinfonio Rotterdam. V Ljubljani pa bo pianista na 72. Ljubljana Festivalu spremljal Concerto Budapest Symphony Orchestra (Budimpeški koncertni simfonični orkester), ki spada med najstarejše madžarske orkestre.
Pletnjev velja za enega najvplivnejših umetnikov svojega časa, med pianistične zvezde pa ga je ponesla zmaga na Mednarodnem tekmovanju Čajkovskega leta 1978. Za svoje vrhunske interpretacije in nastope je prejel številna priznanja – leta 2005 tudi nagrado grammy za lastno priredbo Pepelke Sergeja Prokofjeva, ki jo je izvedel s pianistko Martho Argerich. Za laskavo nagrado je bil pred tem nominiran že v letih 2003 in 2004.
Na prvem večeru bo prva dva koncerta izvedel z umetniškim vodjo orkestra in šefom dirigentom Andrásem Kellerjem, ki funkciji zaseda že od leta 2007, ko je sestav praznoval 100. obletnico ustanovitve. Pod njegovim vodstvom bosta zazvenela Klavirski koncert št. 1 Rahmaninova, ki ga je zasnoval po zgledu Klavirskega koncerta v a-molu, op. 16, Edvarda Griega, in Klavirski koncert št. 2, s katerim je Rahmaninov zaslovel kot koncertni skladatelj in ki danes velja za eno njegovih najbolj priljubljenih kompozicij. Tretjega julija bomo prisluhnili tudi suiti Čudežni mandarin Béle Bartóka.
Drugi večer bo pod taktirko avstrijskega dirigenta Alekseja Kornienka, ki je nazadnje nastopil pri nas na 68. Ljubljana Festivalu z Ansamblom Gustava Mahlerja, začel Klavirski koncert št. 3. Ta slovi kot eno najbolj zahtevnih del v klasičnem klavirskem repertoarju. Pred premorom bomo prisluhnili še Bartókovim Madžarskim slikam, navdihnjenim po madžarski tradicionalni glasbi, izjemni maraton bo zaokrožil redkeje izvajani Klavirski koncert št. 4 Rahmaninova, v katerem se kažejo vplivi jazz glasbe, zlasti iz Rapsodije v modrem Georgea Gershwina.