INTERVJU: NINA ŠENK, skladateljica in članica tekmovalne žirije Mednarodnega tekmovanja Festivala Ljubljana

05. 12. 2024

1. Vaša glasbena pot od študija na Akademiji za glasbo v Ljubljani do velikih mednarodnih uspehov je impresivna. Kaj vas je najbolj oblikovalo kot skladateljico v tej dolgi dobi?

Najbolj so me izoblikovale izkušnje sodelovanj z glasbeniki, od njih sem se tudi največ naučila, seveda pa so ogromno pripomogli tudi študij v tujini, festivali, srečanja s profesorji, dirigenti …

2. Letos ste prejeli eno najuglednejših nagrad na področju sodobne glasbe, nagrado za kompozicijo Erste Bank 2024. Kakšen pomen ima za vas takšno priznanje? Kako takšne nagrade vplivajo na vašo motivacijo in pogled na ustvarjanje?

Ob novici sem bila zelo ganjena, saj predstavlja izjemno čast. Nagrada je potrditev mojega dela in moje 20-letne umetniške poti.

3. Kako ste doživeli krstno izvedbo svojega nagrajenega dela na festivalu Wien Modern, še posebej v izvedbi prestižnega ansambla Klangforum Wien pod taktirko dirigenta Vimbayija Kazibonija?

Delo z ansamblom Klangforum Wien je bilo čudovito, ogromno časa smo posvetili podrobnostim, barvam, razpoloženju. Tako dirigent kot glasbeniki so pristopili k skladbi z močnim občutkom za podrobnosti. Izvedba je bila zelo dobra in se veselim tudi ponovitev.

4. Ste morda na katero skladbo posebej ponosni? Kaj jo po vašem mnenju naredi posebno?

Tega pa ne bi mogla reči, vsaka je namreč posebna, saj je nastajala v določenem času in me nanjo vežejo spomini. Lahko bi rekla, da sem bolj zadovoljna s skladbami zadnjih let, kar je verjetno logično, vse zgodnejše pa so mi pomembne tudi zaradi poti, ki sem jo prehodila z njimi.

5. Kakšne spremembe ali trende v sodobni glasbi ste opazili v zadnjih letih in kako se nanje odzivate kot skladateljica?

Rada poslušam nove skladbe, ker me zanima, kaj se trenutno izvaja na festivalih sodobne glasbe. Ne gledam pa na to kot na trend oziroma se ne odzivam nanje sama – moja pot je samo moja in je definirana glede na moja razmišljanja.

6. Za Mednarodno tekmovanje Festivala Ljubljana ste pripravili delo za trobilne kvartete in kvintete. Kako ste pristopili k pisanju tega dela, glede na to, da bo izvedeno v tekmovalnem kontekstu?

Tekmovalci se bodo lahko izkazali tako v liričnem izrazu kot z virtuoznim znanjem. Zastavljena je tako, da se v krajšem času pokaže celoten spekter – od tehnike, muzikalnosti, skupnega muziciranja, predvsem pa me zanima njihov pristop k interpretaciji.

7. Ali k skladanju za trobila pristopate kako drugače kot k skladanju za druga glasbila? Kakšne posebne možnosti in izzive vidite v pisanju za trobilne kvintete in kvartete?

Vsak inštrument ima svoje specifike, to velja tudi za različne trobilne sestave. Pred pisanjem sem si postavila jasen načrt in izbrala material, ki bo deloval v različnih sestavih – tako pri visokih kot nizkih trobilih in različnih kombinacijah. To je bil največji izziv: kako prilagoditi skladbo različnim sestavom, da ne izgubi kakovosti.

8. Ali nam lahko razkrijete kakšne tematske ali slogovne značilnosti dela, ki ga pripravljate za tekmovanje? Kakšno sporočilo želite z njim posredovati?

Skladba ima tri stavke z naslovi Shine, Sing in Circle, ki opisujejo karakterje ali način izvedbe. V Shine, svetiti se, se navezujem na material trobilnih inštrumentov in na svetli zven prvega stavka. Oziram se tudi v preteklost, saj je prvi stavek fanfarnega duha. Drugi, Sing, poj, je nežen, počasen, skoraj zborovski stavek, kjer bosta do izraza prišla vzajemno poslušanje ter usklajevanje dinamike in akordov. Circle, kroži, pa je hitrejši, virtuoznejši stavek, kjer je veliko ponavljanja ritmičnih in melodičnih motivov, ki bodo pokazali virtuoznejšo plat ansamblov.

9. Imate za tekmovalce Mednarodno tekmovanje Festivala Ljubljana kakšen nasvet?

Naj notam dodajo domišljijo in domiselno interpretacijo.