Important information
At 9.00 am
Chairman: Darja Koter
Ivan Florjanc (Ljubljana): Glasba: stičišče vsebinskih, časovnih in geografskih zidakov evropske glasbene identitete / Music: the crossroads where the elements of Europe’s musical identity meet: content, period and geography
Andrej Misson (Ljubljana): Področje migracije glasbenih idej / The migration of musical ideas
Luisa Antoni (Trst / Trieste): Glasbene migracije jadranskih obal / Musical migrations of the Adriatic coasts
At 10.30 am
Chairman: Leon Stefanija
Katarina Tomašević (Beograd / Belgrade): Davorin Jenko between Slovenian and Serbian Music. Case study on the Slavic music ideas migration at the turn of the 19th and 20th century / Davorin Jenko med slovensko in srbsko glasbo. Primer migracije glasbenih idej v slovanski glasbi na prelomu 19. in 20. stoletja.
Viktor Velek (Ostrava): Tamburitza-Musik in der Musikkultur der Wiener Slawen im 19. und am Anfang des 20. Jahrhundert / Tamburaška glasba v glasbeni kulturi dunajskih Slovanov v 19. stoletju in na začetku 20. stoletja / Tamburitza music in the musical culture of Viennese Slavs in the 19th and early 20th centuries
Melita Milin (Beograd / Belgrade): A Serbian Composer in France: National Identity and Cosmopolitanism in the Works of Alexandre Damnianovitch / Srbski skladatelj v Franciji: narodna identiteta in kozmopolitizem v delih Aleksandra Damnjanovića
At 11.35 am
Chairman: Niall O’Loughlin
Darja Koter (Ljubljana): Migracije v ljubljanski Operi v obdobju ravnatelja Friderika Rukavine (1918–1925) / Migrations in the Ljubljana Opera under the leadership of Friderik Rukavina (1918–1925)
Leon Stefanija (Ljubljana): Glasbene migracije v Sloveniji po letu 1918: koncepti “tujosti” v slovenski moderni glasbi / Musical migrations in Slovenia after 1918: concepts of “foreignness“ in Slovenian modern music