Pomembne informacije
Člani kluba Festivala Ljubljana so v času predprodaje, ki za ta dogodek traja do 23. februarja 2025, upravičeni do 20%, v redni prodaji pa do 10% popusta na nakup vstopnic. V klub se lahko včlanite tukaj.
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart: Simfonija št. 38 v D-duru, K. 504, “Praška”
***
Peter Ilič Čajkovski: Simfonija št. 6 v h-molu, op. 74, “Patetična”
Televizijski prenos novoletnega koncerta v devetdeset držav sveta je Dunajskim filharmonikom zagotovil mesto enega najbolj prepoznavnih orkestrov v zgodovini klasične glasbe. Četudi se njihovo ime zato povečini povezuje s prazničnimi ritmi priljubljenih valčkov družine Strauss, je glavno poslanstvo orkestra skrbeti za kar najbolj vrhunske interpretacije repertoarnih viškov klasične glasbe že vse od leta 1842. To dosegajo predvsem z rigoroznim, a demokratičnim načinom izbire novih orkestrskih članov, ki ga sestavljajo izključno glasbeniki, zaposleni v Dunajski državni operi. Tudi maestro Franz Welser-Möst, ki bo Dunajske filharmonike vodil v Ljubljani, se je moral sprva dokazati kot vodja Državne opere, šele nato pa so ga Filharmoniki sprejeli medse. V minulih dveh desetletjih je postal eden njihovih najtesnejših sodelavcev: skupaj so se odpravili na nekaj večjih turnej, posneli številne zgoščenke ter priredili kar tri skupne novoletne koncerte. Širša javnost pa si je Welserja-Mösta zapomnila tudi kot reformatorja koncertnega življenja v Clevelandu, saj je z inovativnim pristopom občutno pomladil občinstvo tamkajšnjega orkestra.
Eden maestrovih načinov popularizacije kanonskih glasbenih del je gotovo premišljeno oblikovanje koncertnega sporeda. Redki so namreč koncerti, ki bi predstavili kar dve priljubljeni simfonični deli v istem večeru, četudi so med njima pomenljive razlike: “Praška” simfonija Wolfganga Amadeusa Mozarta je eden biserov značilno klasicistične glasbene strukture, medtem ko je “Patetična” emblem visoke ruske glasbene romantike Petra Iliča Čajkovskega. Na sporedu tako najdemo oster kontrast, s katerim se bodo spopadli Dunajski filharmoniki: Mozartova stvaritev kipi od veselja in upanja v prihodnost, Čajkovski pa se je s “Patetično” bržkone poslovil od svojega življenja.